Závislost na sladkém. Co s tím?

Nedokážete žít bez čokolády, sušenky, dortíku nebo zmrzliny? Pravděpodobně jste závislí na sladkém.
 Zdraví 
05. září 2017 18:37 / Shutterstock
  0   1
Jako povinnou výbavu kabelky nosíte tabulku čokolády, po obědě si musíte dát dezert a na uklidnění nervů vám nejlépe zabírá sladká tyčinka? Pak zpozorněte, můžete být závislá na cukru.

Cukr je velice návykový. Nedávný průzkum prokázal, že cukr je pro mozek ve skutečnosti stejně návykový jako heroin, nemluvě o tom, že přidané cukry jsou pro naše zdraví velice škodlivé.

Psychické uspokojení 

Je to stejné jako s jinými závislostmi. Pokud jste na cukru závislí, pravděpodobně se ho jednoduše nebudete moci nabažit. Závislí potřebují daleko více sladkostí, aby ukojili své chutě, ale i psychiku, což hraje důležitou roli. Cukr má vliv právě na jejich psychickou pohodu.

S chutí na sladké se nerodíme

Nadměrné chutě na sladké nemáme proto, že se narodíme jako milovníci cukru, tuto "závislost" si pěstujeme špatným stravovacím režimem a stresem.
Sacharidy potřebujeme pro metabolismus každé buňky. Tělo cukr zpracovává pomocí inzulinu. Při nepravidelném stravování může být hladina v krvi nižší. Pokud si v takové chvíli dáme nějakou cukrovinku, je jasné, že tělo a mozek tuto vysokou dávku energie bude brát jako psychickou vzpruhu. 

Stává se vám, že po obědě, při odpolední kávě nebo po příchodu z práce domů máte chuť na něco sladkého? Večer, když děti usnou a vy máte chvíli sama pro sebe, vás přepadne touha sníst čokoládu nebo sušenku?  Když vás něco trápí nebo jste v práci či doma "na roztrhání", zachrání vás vždy nějaká bonboniéra? Pak jistě děláte nějakou chybu v jídelníčku nebo ve vašem životním stylu.

7 triků, jak odolat sladkostem

1. Chce to čas: Když "to" na vás přijde, zkuste rychle začít něco dělat, obvykle postačí jen deset minut nějaké činnosti a chuť na sladké poleví.

2. Vypijte čaj: Možná to bude znít šíleně, ale v této chvíli je nejlepší si uvařit čaj s medem. Naše chuťové buňky se takto dají lehce "oblafnout".

3. Dentální hygiena: Dali byste si čokoládu? Pak rychle utíkejte do koupelny, vezměte kartáček a vyčistěte si zuby. Nejen, že zaměstnáte ruce, hlavu, ale mentolová příchuť vám pomůže na sladké na chvíli zapomenout. Stejně zafunguje vypláchnutí ústní vodou.

4. Jděte na to nosem: A jsme zase u taktiky. V případě nepřekonatelné touhy po sušence, zapalte v bytě svíčky, aromalampy či tyčinky s vůní vanilky, sladkého ovoce či skořice. Mělo by to zabrat.

5. Buďte šťastní: Dobrá nálada pomáhá s tvorbou serotoninu a cvičení vyplavuje endorfiny. V takovém příjemném stavu se cukrů z vašeho jídelníčku zbavíte jednodušeji.

6. Pomozte si minerály ve formě doplňků stravy: Kupte si chrom a hořčík.

7. Sklenice horké vody: Poslední trik nezní zrovna lákavě, ale podle nás je nejspolehlivější. Vždy, když si jen vzpomenete na nějaký zákusek či bonbón, dejte si sklenici horké vody. Uvidíte, zda i vám pomůže.

Marie Popelková | inStory.cz
Kam dál?
Je Vám blízký zdravý životní styl? Pak musíte zkusit MATCHU!
Máme se v důsledku migrace bát záškrtu?
Česnek je mocný ochránce našeho zdraví. Jeho síla překvapí
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Gregorová žádá Koptíka, aby ji nechal na pokoji!

Zprávy

S výsledkem voleb nejsou lidé spokojeni

Bydlení

Ozdobte svůj domov vlastnoručně vyrobeným věncem