خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Jak často jíst mrkev, abychom z ní vytěžili maximum? • Styl / inStory.cz
 

Jak často jíst mrkev, abychom z ní vytěžili maximum?

Lékaři doporučují sníst minimálně jednu mrkev denně jako prevence rakoviny slinivky
📷
Dalších 6 fotografií v galerii
 Zdraví 
28. října 2017 08:37 / Shutterstock
  7   0
Už starověcí učenci opěvovali mrkev, protože prospívala dobré náladě a trávení. Sladká a křupavá mrkev je i dnes velmi oblíbenou zeleninou. Chcete-li udělat něco pro své zdraví, zařaďte mrkev do svého jídelníčku.
خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Syrová mrkev je považována za nejbohatší zdroj provitaminu A, čili karotenu. Kromě něj je bohatá i na vitaminy B, C, D, E a K, z minerálů jsou to vápník, hořčík, železo, fosfor, křemík a síra. Za lahodnou chuť mrkve je zodpovědný vysoký obsah sacharidů, který se během zrání a růstu mrkve postupně snižuje.

Co všechno obsahuje?

Oku lákavá oranžová barva mrkve je projevem vysokého obsahu karotenoidů, z nichž největší zastoupení má betakaroten, který se v těle mění na vitamin A. Dále mrkev obsahuje i jinou důležitou látku - pektin a éterický olej.

Jak mrkev pomáhá našemu tělu?

Mrkev působí jako prevence proti rakovině, podporuje imunitní systém, předchází kardiovaskulárním onemocněním. Je významným zdrojem provitamínu A, který zlepšuje stav pleti, vyživuje sítnici a zajišťuje, aby fungovala správně. Pro lidi, kteří trpí rakovinou je mrkev skvělým doplňkem, jelikož obsahuje oxidant - betakaroten, který posiluje imunitu.

Vědci dokonce předpokládají, že svojí reakcí posiluje lidské tkáně v organismu a ty jsou následně méně náchylné na nádorové bujení. Betakaroten však kromě toho chrání srdce a cévy, působí protizánětlivě a zpomaluje stárnutí organismu a pokožky.

Dalším pozitivním účinkem mrkve je, že neutralizuje volné radikály a odvádí z těla toxiny. Obsažený pektin v mrkvi se stará o trávení, vyprazdňování a zklidňuje střevní trakt. Konzumace syrové mrkve snižuje hladinu cholesterolu, mrkvová šťáva napomáhá v léčbě tuberkulózy, migrény, infekčních onemocnění, revmatismu a při onemocněních kůže.

Rozjasňuje pleť

Mrkev obsahuje hodně vitamínu C a antioxidantů, takže se její pravidelná konzumace odrazí na krásné a zářivé pleti. Pokud chcete mrkev použít na pleť i lokálně, vyzkoušejte tuto masku: Mrkev rozmixujte s medem, naneste na pleť a nechte působit 10-15 minut.

Zpomaluje stárnutí pleti

Díky obsahu vitamínu C, mrkev pomáhá produkovat kolagen. Kolagen je druh proteinu, který má zásadní význam pro udržení elasticity pokožky. To pomáhá zabránit vráskám a známkám stárnutí. O mrkvovém nápoji proti chrápání se dočtete v našem dalším článku.

Jak často ji konzumovat?

Lékaři doporučují sníst minimálně jednu mrkev denně, čímž můžete předejít například rakovině slinivky, což potvrdil už nejeden výzkum. Avšak nejen syrová mrkev, ale i její šťáva má stejně pozitivní účinky na lidský organismus. Mrkev se doporučuje konzumovat jak syrová, tak i dušená na olivovém oleji nebo připravená na páře, čímž neztrácí výživné látky potřebné pro naše tělo.

📷
6
fotografií
Monika Thomsonová | inStory.cz
Kam dál?
Máte rádi bylinné čaje? V těhotenství si na ně dejte velký pozor!
Stévie jako bezpečné sladidlo?
Vyplázněte jazyk a dozvíte se něco o svém zdraví
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Daniel Hůlka zabodoval! Opět ukázal, že na muzikálová prkna prostě patří

Zprávy

Matěj Stropnický si dává v politice pauzu. Čemu se chce věnovat?

Bydlení

Boj s mechem v trávě a na stavbách nemusí být nekonečný. Poradíme, jak s ním zatočit