Držíte novoroční půst? Kdy si můžete pořádně zavařit?

Proč nám radikální povánoční půst může uškodit?
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
04. ledna 2018 08:40 / Shutterstock
  0   0
Koláče, majonézový salát, slané či sladké dobroty, a to všechno jedno přes druhé. Přes svátky hřešil skoro každý. Co je třeba nyní dělat, aby se naše tělo znovu dostalo do starých kolejí, a přitom se nezatěžovalo půstem a dietou?

Náš organismus si potřebuje vydechnout a přijde mu vhod několik dní očisty. Chyba je,  že většina lidí vánoční přejídání začne po novém roce řešit dietami nebo hladovkami. Ty však způsobují spíše problémy, než užitek.

Kdy jsme přejedení?

Pocit sytosti se dostavuje až po určité době, přibližně po 20 minutách. Proto musíme jíst pomalu a zejména, přestat v nejlepším. Říká se to snadno, ale hlavně během svátků je to těžké realizovat. Podle odborníků bychom si na to měli dávat opravdu velký pozor, protože pokud zkonzumujeme více, než náš organismus potřebuje, objeví se nejprve pocit nevolnosti a později i kila navíc v podobě tukových polštářů.

Přejedení se nejčastěji projevuje tlakem v břišní oblasti, křečemi, pálením "žáhy" či říháním. Velké zatížení trávicího systému vede k dalším potížím, jakým může být například žlučníkový záchvat, nebo komplikace při žaludečních či dvanácterníkových vředech. Může se také dostavit i závažnější zhoršení zdravotního stavu, zejména u pacientů s různými chronickými onemocněními.

Nenásilné změny jídelníčku

Pokud se cítíte po svátcích opravdu velmi špatně nebo jste přibrali pár kil navíc, zkuste namísto radikálních diet vyzkoušet pouze nenásilnou změnu jídelníčku. Netřeba hned myslet na hladovku, či odpírání si oblíbených jídel. Důležitá je v tomto případě střídmost ve stravování. Nahraďte vaše oblíbené jídlo zdravější verzí. Znamená to například nahradit sacharidové přílohy jako pečivo, brambory či knedlíky čerstvou či dušenou zeleninou. Namísto cukrovinek a koláčů si dejte ovoce. Detoxikační kúru byste nikdy neměli držet déle než 14 dní. Pokud ji držíte příliš dlouhou dobu, ztrácí tělo důležité látky, jako jsou sacharidy, proteiny a bílkoviny. O pozitivech i negativech nízkotukové diety jsme psali v našem jiném článku.

Proč nám radikální povánoční půst může uškodit?

  • Při půstu, detoxu nebo hladovce dochází přibližně od třetího dne ke značnému zpomalení nebo dokonce k úplnému zastavení trávení, což tělu rozhodně neprospívá, zejména máte-li nějaké problémy s trávicí soustavou.  O skvělém jarním detoxu jsme psali zde.
  • Během půstu dochází k cyklickému střídání přísunu a ztráty energie, což zatěžuje nejen tělo ale i psychiku.
  • Při radikálním půstu je nejdůležitější vytvořit si jasný postup a ten hlavně dodržovat. Pokud to není možné, je lepší se do delšího půstu raději ani nepouštět.
📷
2
fotografie
Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Velkou Británii čeká další královská svatba!

Zprávy

Drahoš a Zeman mají podporu od umělců, sportovců a dalších osobností. Kdo koho podporuje?

Bydlení

Letošním hitem je indiánský styl. Vnese do bytu nový svěží vítr a originalitu

خرید فیلتر شکن خرید فیلتر شکن