خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Trpíte častými bolestmi hlavy? Možná vám v těle schází důležitý prvek • Styl / inStory.cz
 

Trpíte častými bolestmi hlavy? Možná vám v těle schází důležitý prvek

Hořčík patří k nejdůležitějším minerálům pro lidské tělo
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
05. února 2018 07:34 / Shutterstock
  7   0
Rychle se unavíte, často vás bolí hlava, špatně spíte a jste náchylní k depresím? Řešení je možná jednodušší, než se zdá. Vašemu tělu chybí hořčík, jehož nedostatek může být příčinou potíží!
خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Projevy nedostatku hořčíku se ale mohou shodovat i s projevy jiných onemocnění. Pokud tedy dlouho trvá určitý zdravotní problém nebo potíže, je lepší navštívit lékaře.

Nejčastější projevy nedostatku hořčíku

  • rychlá únava, časté bolesti hlavynespavost
  • větší náchylnost k depresím
  • bušení srdce
  • třes víček
  • svalové křeče
  • padání vlasů, lámavé nehty

Nedostatek hořčíku je téměř pravidelně pozorován u řady velmi rozšířených chorob, včetně civilizačních. Patří mezi ně třeba vysoký krevní tlak, cukrovka či cirhóza jater.

Proč je hořčík tak důležitý?

Je nepostradatelný téměř pro všechny procesy, které v lidském těle probíhají. Tím nejdůležitějším je tvorba energie. V buňkách je po draslíku nejzastoupenějším minerálem. Udržuje buňky zdravé a zpomaluje jejich stárnutí a odumírání.

Hořčík pomáhá při stresu i bolesti hlavy

Řada studií prokázala, že pokud je lidské tělo ve stresu, spotřebovává více hořčíku než v klidovém stavu. Proto je velmi důležité hořčík doplňovat, především v zátěžových situacích.

Hořčík také dokáže podporovat správný tok krve a uvolňovat stažené svaly. Tím významně pomáhá bolestem hlavy předcházet nebo je zmírňovat. Lidé trpící bolestmi hlavy a migrénami často trpí nedostatkem hořčíku.

Hořčík má kladný vliv i na pohybový aparát a srdeční činnost. Podporuje také trávení a udržuje pevné kosti, zdravé zuby a nehty. Podle některých pramenů způsobuje nedostatek hořčíku i problémy v sexuální oblasti, jak jsme psali zde.

V jakých potravinách je hořčíku nejvíce?

Pokud nechcete sáhnout po tabletách a rádi byste vašemu tělu dopřáli hořčík přirozeně, zkuste si dopřát více listové zeleniny v čele se špenátem. Vhodné jsou i mořské řasy, luštěniny, ořechy, dýňová a slunečnicová semena, ovesné vločky, tmavá rýže nebo avokádo.

📷
3
fotografie
Jan Novák | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Trápení Hanky Reinders Mašlíkové: Co krásné moderátorce chybělo ke štěstí?

Zprávy

Nejdůvěryhodnější mezinárodní politik? Výsledek průzkumu pořádně překvapil

Bydlení

Způsobů, jak pověsit záclony, existuje několik. Každému vyhovuje něco jiného