خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Ketodieta: Zhubnete, ale pokud se nezměníte, kila naberete brzy zpět • Styl / inStory.cz
 

Ketodieta: Zhubnete, ale pokud se nezměníte, kila naberete brzy zpět

Ketonová dieta má donutit tělo, aby spalovalo tuky
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
14. února 2018 08:00 / Shutterstock
  0   0
Ketodieta. Zázrak ve stravování, který slibuje rychlé shazování nadbytečných kilogramů. Tuto dietu si oblíbila řada celebrit i sportovců a propadá jí stále více lidí. O co vlastně jde a je ketodieta dobrá i pro vás?
خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Jak je to jednoduché. Vezmete pytlík a z něj si připravíte jídlo, po kterém nebudete mít hlad, ale ještě navíc i zhubnete. Ketonová dieta má zajistit rychlou ztrátu tuku, má být lékaři ověřená a doporučená a zároveň při ní člověk nehladoví.

Jde vlastně o stravu s vysokým obsahem bílkovin, kdy tělo začne brzy „požírat“ vlastní tuky, nikoliv svaly. Nicméně i tato dieta má určitá úskalí.

Stav, kdy tělo "požírá" tuky

Principem ketodiety je, že omezíte ve svém jídelníčku příjem primárního zdroje energie, tedy sacharidy, tím se tělo dostane do takzvané ketózy. V játrech začne produkovat z mastných kyselin takzvané ketony, které slouží jako zdroj energie. Tělo tak začne spalovat vlastní tukové zásoby, nikoliv svaly.

K dosažení stavu ketózy je potřeba snížit podíl sacharidů ve stravě na minimum. Udává se maximálně 50 gramů za den, ještě lepší je stáhnout to na dvacet. Chybějící sacharidy je ovšem potřeba doplnit, hlavně bílkovinami a zdravými tuky. Po dvou až třech dnech by se vaše tělo mělo dostat do avizovaného stavu ketózy. To, jestli jste už v tomto stavu, poznáte z testu moči. Tyto testovací papírky se dají koupit i v lékárnách.

Vhodný jídelníček

V první fázi člověk přijímá pětkrát za den pouze speciální proteinová jídla. Postupně se přidávají běžná jídla bohatá na bílkoviny. Mezi doporučené potraviny patří maso, ryby a mořské plody, vejce, sýry a zelenina.

Nejoblíbenější a nejvýhodnější zelenina je květák, zelí, avokádo, brokolice, cuketa, špenát, chřest, kale, zelené fazole a růžičková kapusta. Vhodné jsou i ořechy, například pekanové, para nebo macadamové. K tomu je třeba zvýšit podíl tekutin, a to až na tři litry denně.

Co je naopak zakázáno

Zakázány jsou naopak cukr, mléko, bílá rýže, brambory, bílá mouka, pečivo z bílé mouky, těstoviny. Při ketonové dietě také nejsou vhodné banány, hroznové víno, mrkev. Můžete pít vodu, kávu, ale bez mléka, čaj a příležitostně vinný střik. Vyhněte se pistáciím nebo kešu oříškům.

Výhody diety

Velkou výhodou proteinové diety je určitě fakt, že díky pravidelným dávkám vysokého množství bílkovin nikdy nehladovíte. Navíc úbytek váhy bývá skutečně velký. Jestli navíc nemáte vytvořené pravidelné stravovací návyky, tak pět jídel denně vás naučí větší disciplíně.

Profesionálně připravená jídla a nápoje jsou navíc doplněny o potřebné vitaminy a minerály, které tělo v průběhu hubnutí využívá, takže člověk v tomto směru nestrádá. Ketodietu je však třeba vnímat jen jako odrazový můstek, který nám pomůže se snadno a příjemně dostat na váhu, kde se cítíme dobře.

Nevýhody

Samozřejmě ketodieta nebývá levná. Měsíční kůra vás vyjde zhruba na pět tisíc korun. Pokud si budete kupovat keto přípravky v prášku, odpadnou vám sice starosti s nákupy a jídelníčkem, přechod na běžnou stravu bude ale horší. Pokud si hodláte vařit sama, připravte se na to, že budete muset na jídlo hodně myslet a hodně plánovat dopředu.

V prvních dnech také můžete cítit únavu, nesoustředěnost a možná začnete trpět i zácpou do doby, než si tělo zvykne na nový režim. Úbytek tuku bývá poměrně velký. Největší nevýhodou této diety je ovšem hrozící jojo efekt. Každá dieta, která trvale nezmění alespoň některé vaše stravovací návyky, přináší totiž riziko, že při přechodu na vaši normální stravu opět přiberete.

Po ketodietě můžete také zkusit přejít na krabičkovou dietu. Ale zde je třeba skutečně dobře vybírat firmu, která ji připravuje. Více o tomto tématu jsme psali zde.

Kdo by měl na ketodietu zapomenout

Ani hubnutí pomocí ketodiety však není pro každého. Ohroženou skupinou jsou tak například diabetici, kojící matky či lidé s oslabenou funkcí jater, ledvin nebo srdce. Podle odborníků je třeba před začátkem ketodiety podstoupit vstupní vyšetření u lékaře. Nicméně do diety se především pouštějí i lidé, kteří léta neabsolvovali ani rutinní preventivní prohlídku.

📷
3
fotografie
Šárka Sokolská | inStory.cz
Kam dál?
Kdy mohou bylinky napáchat více škody než užitku? Budete překvapeni
Co prozrazuje vaše krev při menstruaci
Znáte léčivé účinky mrkvové šťávy?
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Trápení Hanky Reinders Mašlíkové: Co krásné moderátorce chybělo ke štěstí?

Zprávy

Nejdůvěryhodnější mezinárodní politik? Výsledek průzkumu pořádně překvapil

Bydlení

Způsobů, jak pověsit záclony, existuje několik. Každému vyhovuje něco jiného