خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Nejčastější problémy v těhotenství zaženete vyzkoušenými postupy • Styl / inStory.cz
 

Nejčastější problémy v těhotenství zaženete vyzkoušenými postupy

Těhotenství není pro některé ženy nic příjemného
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Děti 
27. února 2018 09:04 / Shutterstock
  0   0
Některé ženy vnímají těhotenství jako nejkrásnější období v životě, jiné jej doslova protrpí. Každá žena, ale i každé těhotenství je jiné a v rámci devíti měsíců gravidity vás nemusí potkat žádný problém, ale může vás jich potkat i více. Toto jsou ty nejtypičtější a my máme rady, jak se jich zbavit.
خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Jakmile žena přijde do jiného stavu, její tělo a vnímání různých skutečností se začne okamžitě měnit, aniž by to mohla jakkoliv ovlivnit. S těhotenstvím jdou ruku v ruce i některé nepříjemnosti, od kterých si naneštěstí můžete pomoci, víte-li, jak na to.

Nevolnost v prvním trimestru

Tzv. ranní nevolností trpí v těhotenství velké procento žen. Přesto, že v názvu stojí slovo "ranní", mohou ženy pociťovat závratě, nechutenství, silnou únavu a pocity na zvracení po celý den, ba dokonce i v noci.

Pokud je toto váš případ, tak těsně před tím než vylezete ráno z postele snězte něco malého, jako třeba sladký suchar nebo sušenku, aby se vám zvýšila hladina cukru v krvi. Poté pomalu vstaňte a udělejte si snídani.

Přes den se snažte jíst častěji, ale menší porce a vynechte tučná a smažená jídla. Nezapomínejte ani na dostatečný pitný režim. Vhodná je obyčejná voda, ale například i fenyklový čaj, který zklidňuje žaludek. Před spaním sněžte něco malého a lehkého.

Křeče v nohou

Problémy s lýtkovými svaly se obvykle objevují až s příchodem druhého trimestru, nebo dokonce až v druhé polovině těhotenství. Způsobuje je nadměrné zatížení nohou při denním pohybu a útlak žil a nervů v pánvi zvětšující se dělohou.

Abyste křečím předešly, dopřejte si pravidelný pohyb klidně jen v podobě kratších procházek – ovšem každý den. Pro usnadnění oběhu krve spěte na levém boku a během dne si odpočiňte s nohama nahoře. Noste boty s nízkým podpatkem a před spaním si lýtka protáhněte a namasírujte.

Bolavá záda

Zvětšující se bříško a prsa zcela mění zatížení kostry a celkový postoj a často se stává, že žena začne pociťovat bolesti především v oblasti bederní páteře. Důležité je dbát právě na správné držení těla. Správnými cviky můžete zpevnit ty části těla, které to zrovna potřebují a od bolavých zad si tak odpomoci.

Nejvhodnější je navštěvovat speciální těhotenská cvičení, jógu či plavání, ale pracovat na sobě můžete i doma. Raději si ale přečtěte, které sporty v těhotenství nikdy nepraktikovat.

Noční bdění

Většina žen pociťuje s postupujícím těhotenstvím zhoršený spánek. Zpočátku jej může způsobovat častější potřeba dojít si na malou, později se mohou přidat křeče, nepohodlné spaní s bříškem nebo obavy, které nedovolí ženě klidně spát.

Proti nespavosti nejlépe pomáhá dát si před spánkem krátkou procházku, pustit si uklidňující hudbu, začíst se do oblíbené knížky. Osvědčil se i speciální těhotenský podlouhlý polštář, který je vhodný zejména při spaní na boku (tedy v poloze většiny těhotných žen). Vložte si jej mezi kolena, opřete o něj rostoucí bříško a uvidíte, jak se vám uleví. Před spaním už raději nepijte, jelikož váš močový měchýř je mnohem citlivější a vzbudí vás i kvůli nepatrnému množství.

Pálení žáhy

Ač jste pálení žáhy nikdy nepociťovala, najednou je u vás na denním pořádku? To je v těhotenství běžné. Vyzkoušejte žaludeční čaj z heřmánku, meduňky a máty. Čaj nechte vyluhovat, přeceďte a popíjejte před jídlem. Můžete zkusit sníst i pár mandlí nebo trochu kustovnice čínské. Naopak se vyvarujte kávy, čokolády, rajčat a tučných jídel. Na noc si pod záda dejte více polštářů, abyste spala v polosedě.

📷
5
fotografií
Kateřina Kofroňová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Moderátorka televize Prima už se sukním nevyhýbá. Konečně se zbavila dlouholetého trápení

Zprávy

Babiš o Benešových dekretech. Co si o tomto problému myslí?

Bydlení

Úložných prostor není nikdy dost. Lze využít i místa, která by vás možná ani nenapadla