Vyvarujte se nejčastějších chyb. Zatočte s obezitou jednou provždy! 4. Ketóza

Opravdu chcete vypadat takhle?!
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
12. prosince 2016 12:23 / Shutterstock
  22   4
Češi patří k nejobéznějším národům světa. Umíráme předčasně na nemoci srdce, na rakovinu a řada lidí se ke stáru nemůže ani pohnout, protože je bolí klouby. V čem je problém? Můžeme si pomoci sami, nebo jsme odkázáni na polykání tablet na vysoký tlak a cholesterol? Tento seriál nabízí odpovědi. Dnes si povíme o ketóze.

Sacharidy potřebujeme, ale…

Sacharidy potřebujeme, ale ne v míře, v jaké je konzumujeme. Potravinářské firmy chtějí maximalizovat své zisky, a tak stále víc sladí a dochucují, aby si nás, spotřebitele, získali na svou stranu. A my tloustneme a tloustneme. V předchozích dílech jsme zjistili, že snížený příjem sacharidů vede k významnější redukci váhy než snížený příjem tuků. Problémem nejsou jídla tučná, problémem jsou jídla sladká a jídla obsahující příliš mnoho sacharidů, často dokonce bez vlákniny a dalších potřebných složek.

A co se stane bez sacharidů

Člověk je tvor netrpělivý a nechce, aby redukce váhy trvala příliš dlouho. Někteří se proto snaží proces odbourávání tukových polštářů na těle zrychlit a za vzor si vzali styl života v dobách, kdy naši předkové lovili zvěř a jedli kořínky. Protože člověk býval v té době poměrně dlouho bez jídla a jeho strava byla na sacharidy poměrně chudá, máme všichni v genech možnost získávat energii vzniklou rozkladem tuků. K tomu ostatně mají sloužit tukové zásoby u všech živočichů. V době hojnosti je vytvoříme a v čase nouze využijeme. Stavu, kdy lidské tělo zpracovává přímo tuky a využívá je k životu se říká ketóza.

Ale bez glukózy přece nevydržíme

Je to častá námitka. Ale není to pravda. Tělo si potřebnou glukózu pro činnost mozku vyrobí v játrech. Jinak se funguje na ketony, spalují se tukové zásoby a zlepšuje se zdravotní stav. Významné může být toto stravování pro diabetiky. Pomůže lidem, kteří trpí vysokým cholesterolem, vysokým krevním tlakem a dalšími civilizačními chorobami.

Co jíst, aby se člověk dostal do ketózy?

Rozhodně si nemusíte kupovat žádné předražené krabičky a speciální přípravky. Potřebujete jen vejce, maso, slaninu, zeleninu, máslo, olej, tučné sýry a hodně vody. Ta je opravdu důležitá a potřebujete jí víc než obvykle. Zelenina by neměla být ta sladká, ale spíš zelená. Pokud jste vegetariáni, zařadíte místo masa tofu. Večer si můžete dát i trochu suchého vína.

Za jak dlouho se do ketózy dostanu a kolik zhubnu?

Je to pochopitelně individuální, ale uvádí se zhruba pět dní. Někdo je ale v ketóze třeba jen po jediném dni. V ketóze jsou také ti, kdo drží půst. Hubnete velmi rychle. Není problém během týdne snížit váhu o dva kilogramy. Když se dostanete na cílovou váhu, opatrně přidáte nějaké zdravé sacharidy – třeba luštěniny a sladší zeleninu a také trochu ovoce a váha se stabilizuje.

 

📷
2
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Kam dál?
Neobvyklé využití bazalky
Trpíte suchými a popraskanými rty? Řešení je hned několik!
Čekání na ovulaci může být vyčerpávající. Na co si dát pozor, pokud chcete…
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Gregorová žádá Koptíka, aby ji nechal na pokoji!

Zprávy

S výsledkem voleb nejsou lidé spokojeni

Bydlení

Výběr umyvadla: Na co všechno je potřeba hledět a na co dát pozor?