خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Vánoce jsou svátky klidu, ale i obžerství. Máme pro vás 10 potravin, které vám zlepší náladu a budou vám chutnat • Styl / inStory.cz
 

Vánoce jsou svátky klidu, ale i obžerství. Máme pro vás 10 potravin, které vám zlepší náladu a budou vám chutnat

Žranice o Vánocích? Je na čase to změnit
 Ostatní 
24. prosince 2016 06:50 / Shutterstock
  0   0
Na držení linie už je teď stejně pozdě, lépe se s tím bude začínat až po svátcích. Je to také oblíbená disciplína, zařazená mezi novoroční předsevzetí. Dnes pohodlně seďte, jezte a pijte. Žranice jako na Vánoce se trpí jenom jednou do roka.
خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Tady je 10 potravin, které vám umí zlepšit náladu a ještě vás ochrání před spoustou nemocí:

Čokoláda
Není jen lahodná. Hořká může předcházet vznikům Alzheimerovy choroby a demence. Čím tmavší, tím lépe. Čokoláda zpomaluje produkci stresového hormonu a snižuje hladiny úzkosti. Zároveň tvoří v mozku endorfiny a zvyšuje hladinu serotoninu.

Bobule
Plody jako maliny, ostružiny, rybíz, jsou velmi účinné proti depresi, protože jsou plné antioxidantů, podporující správnou funkci mozku. Obsahují enzymy na pozitivní náladu a potencionálně tak chrání tělo před vznikem rakoviny a zabraňují stárnutí.

Zelený čaj
Má spoustu antioxidantů, stejně jako ovoce. Pokud je užíván pravidelně, může dopřát celkový pocit pohody. Kromě L-theaninu, který povznáší náladu, může zlepšit soustředění, paměť i duševní čilost. Pro delší život se doporučuje jeden šálek zeleného čaje denně.

Banány
Obsahují velké množství vitamínů a minerálů. Zvyšují hladinu serotoninu a podporují lepší spánek. Tryptofan, který obsahují, se používá k léčbě nespavosti, úzkosti a deprese.

Sardinky
Jsou velmi bohaté na omega-3 mastné kyseliny, což tělu dlouhodobě prospívá. Také zajišťují účinnost neurotransmiterů a udržují tak mozkové buňky flexibilní a plně funkční na mnoho let. Pokud je tedy konzumujete pravidelně.

Avokádo
Obsahuje právě ty dobré a zdravé tuky, které zvyšují hladinu dopaminu a e endorfinů. Je jedno, jestli si ho zamícháte do koktejlu nebo do salátu, jezte ho, jak je vám libo.

Drůbež
Stejně jako banány, také kuřecí a krůtí maso obsahuje vysoké množství tryptofanu. A rovněž kyseliny, díky kterým se tělo srovná se stresem efektivněji.

Listová zelenina
Konzumace takové zeleniny léčí úzkost a deprese, zvedá náladu a snižuje únavu. Například římský salát nebo špenát zajišťují správné fungování nervů a svalů a také doplňují tělu hořčík.

Vajíčka
Zlepšují stav mysli, hlavně žloutek. Jsou bohaté na vitamin D a ten zmírňuje poruchy nálady. Navíc se doporučují konzumovat v zimním období jako prevence zimní deprese, která postihuje velkou část populace.

Vlašské ořechy
Zlepšují buněčné zdraví a z ořechů jsou nejvíce bohaté na základní tuky. Deset vlašských ořechů denně může optimalizovat složení buněčných stěn, upravit cholesterol v krvi a automaticky zlepšují krevní oběh.

Jitka Jahodová | inStory.cz
Kam dál?
Vyberte si vhodný kufr na dovolenou
Znamení osudu, která byste neměli přehlížet
Zima klepe na dveře! Máte už přezuté pneumatiky?
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Daniel Hůlka zabodoval! Opět ukázal, že na muzikálová prkna prostě patří

Zprávy

Placená křesla pro SPD v ohrožení? Ve sněmovně se chystají změny

Bydlení

Úžasný trik, jak dát druhý život kytici růží. Budete potřebovat jen syrovou bramboru