Jaro je tady. Nahraďte klasické přílohy zeleninou!

Zelenina obsahuje vitamíny a enzymy, které potřebujeme.
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
21. března 2017 08:10 / Shutterstock
  23   0
Naše tělo je s příchodem jara připraveno na nový start. Zima pominula, tukové zásoby nejsou potřeba. Poslouchejme hlas těla a dejme mu, co potřebuje. Máme pro vás pár tipů na chutné, jednoduché a zdravé přílohy k jídlu.

Proč omezit klasické přílohy?

Skoro všechny běžně používané přílohy jsou plné sacharidů nebo škrobu. Dokonce i ty zdravé jako je rýže či čočka. Právě přemíra sacharidů a škrobu je za našimi sklony k nadváze a obezitě. V jarním období ale tělo volá po regeneraci, očistě, zbavuje se škodlivin. Tyto procesy je dobré podpořit. Vedle pitného režimu je také výhodné začít konzumovat lehká jídla. Ne nadarmo už dávno existuje předvelikonoční půst, který plní jak úlohu náboženskou, tak úlohu detoxifikační. V naší moderní době blahobytu je vhodné omezit přísun sacharidů během celého roku. Šest či osm knedlíků sice v jednu chvíli nikoho nezabije, ale dlouhodobé následky jsou katastrofální. Podobně je tomu s brambory. Svého času pomáhaly přežít a byly zdrojem vitamínu C. Víme ovšem dobře, že se dávají prasatům, aby dobře přibývala.

V následujícím textu dáme pár tipů na chutné zeleninové přílohy, které jsou plné vlákniny, vitamínů a dalších prospěšných látek.

Dušená zelenina

Na másle poduste mraženou zeleninu. Jde o rychle hotovou přílohu, která se hodí k mnoha masovým pokrmům. Dá se též kombinovat například s celozrnnou rýží či fazolemi. Rýže pak může být výrazně menší množství.

Zeleninový salát

Existuje celá řada zeleninových salátů, které se hodí jako příloha. Vybírejte takové, z kterých nevytéká tekutina. Hodí se saláty z různých rostlinek jen jemně zakápnuté olivovým olejem a ochucené voňavými bylinkami, které podporují trávení. Lze opět kombinovat s malou dávkou klasické přílohy.

Syrová zelenina

Nemáte čas? Spěcháte? Není problém. Stačí pokrájet trochu syrové zeleniny a příloha je na světě. Hodí se k masům, k sýru, k vejcím.

Pečená zelenina

Velmi chutná a oblíbená je pečená zelenina, kde můžete využít různé druhy, které máte právě k dispozici. Pro inspiraci navrhujeme zejména vodnici, která má vynikající složení a výbornou chuť. Kombinovat ji můžete s cuketou, lilkem, paprikou, celerem, červenou řepou či mrkví. Najděte si vhodné koření, kterým zeleninu dochutíte. Například směs Adžika udělá divy. Pokapejte olivovým olejem, přidejte trochu vody a dejte péct.

📷
3
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Kam dál?
Jsou vejce zdravá?
Léčivé účinky levandule
Léčivé účinky hlívy ústřičné
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Agáta Prachařová ukázala obrovská prsa

Zprávy

Předsedou Sněmovny se stal favorit ANO

Bydlení

Česnek si můžete snadno vypěstovat i doma v obýváku