Jak se zbavit chuti na sladké? Jde to snadno!

Přepadávají vás chutě na sladké? Existují triky, jak s nimi zatočit.
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
25. června 2017 12:49 / Shutterstock
  17   7
Z ničeho nic vás ovládne neodolatelná chuť na sladké a vy nevíte, jak se tomu bránit? Existuje hned několik tipů, jak s chutí na sladké rychle zatočit.

Chuť na sladké ohrožuje ženy víc než muže. Něžné pohlaví je emotivnější a sladké jídlo je spojené právě s emocemi. Stavy, kdy dostaneme chuť na sladké, přicházejí neočekávaně, nárazově a způsobuje je malé množství cukru v krvi či jeho kolísání. Co s tím?

1. Sladké nahradí i endorfiny

Týká-li se chuť na sladké nějakého zlozvyku, třeba jako stresové situace, odborníci doporučují soustředit se na jinou aktivitu a nepřemýšlet o svých slabostech. Ideální je pohyb. Aktivita může totiž konzumaci sladkých hříchů nahradit! Během jakéhokoliv sportu se vyplaví endorfiny, tedy hormony štěstí, které, zjednodušeně řečeno, sladké nahrazují. Navozují totiž obdobný pocit.

2. Oslaďte si život zdravěji

Pokud je vaše chuť na sladké tak silná, že ji nedokážete ovládnout, rafinovaný cukr nahraďte trochou medu, který má aspoň lepší výživovou hodnotu, i když obsahuje dost energie. Vyzkoušet ale můžete i žvýkačky bez cukru.

Co se týče náhradních sladidel, odborníci neustále debatují, zda ano či ne, nicméně v malém množství jejich konzumace nevadí. Tak si jimi čas od času oslaďte čaj nebo kávu. Rázem se chutě na laskominy zmírní.

Umělá sladidla se ale dají nahradit i těmi přírodními. Třeba taková stévie (buď v květináči či ve formě prášku) má podstatně větší sladivost než cukr, ovšem téměř nulovou energetickou hodnotu. Na parapetu v kuchyni moc místa nezabere a přežvykování jednoho jejího lístku v případě nouze nestojí téměř nic.

3. Mějte po ruce vhodné ovoce či zeleninu

Chuť na sladké lze potlačit konzumací potravin s nízkým glykemickým indexem, který udává, jak rychle přechází cukr z potraviny do krve. Pokud se tyto potraviny jedí pravidelně, udržují krevní cukr v optimální hladině po celý den, takže mozek ani žaludek si nemá na co stěžovat. Ovšem špatné nejsou ani jako poslední záchrana. Které ovoce je sladké, ale postavě neuškodí? Vhodné jsou jahody, borůvky, rebarbora, maliny, ostružiny, broskve, nektarinky, jablka, třešně a višně, hrušky nebo třeba švestky. Podobně ale funguje také grapefruit, hořká čokoláda ze 70% kakaa, arašídy, vlašské ořechy, okurka, paprika, brokolice, rajče nebo zelí.

Tip: Pokud se vaše nezvladatelné chutě týkají pouze touhy po tabulce čokolády, zřejmě vám chybí hořčík. Doplňte ho formou tablet nebo vhodných potravin. Hořčík je obsažen například v banánech, meruňkách, malinách, ananasu, datlích, špenátu, tuňáku a podobně.

📷
3
fotografie
Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Nejsmutnější dny pro Jitku Čvančarovou! Odešel jí nejmilovanější člověk!

Zprávy

Česku se za téměř 30 let nepodařilo k Západu ani přiblížit, tvrdí studie

Bydlení

Nebojte se koberců! Mají své výhody