Bazalkové semínko je hitem tohoto léta. Víte, jak se liší od chia semínek?

Bazalkové semínko má velké množství zdraví prospěšných látek.
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
11. července 2017 08:14 / Shutterstock
  14   0
Chia semínka se v posledních letech těší velké oblibě. Slyšeli jste ale už o bazalkovém semínku? Jsou si velmi podobná jak vzhledem, tak způsobem použití, obě se využívají ve zdravém stravování a obsahují nespočet prospěšných látek. Jsou mezi nimi ale rozdíly.

Někdo by doknce mohl říci, že bazalkové semínko vypadá úplně stejně, jako chia. Když se ale podíváte zblízka, uvidíte drobné rozdíly.

Rozdíly v konzumaci

Semínka bazalky se na rozdíl od chia semínek nejedí bez předchozí přípravy. Než je budete jíst, měli byste je alespoň na chvíli namočit ve vodě. Namočením se uvolní antioxidanty a zažívací enzymy, proto je ve vodě ponechte klidně několik hodin. To je velký rozdíl, protože chia semínka se konzumují jak namočená, tak v suchém stavu.

Trochu jiný vzhled

Dobrá, na první pohled se mohou semínka jevit velmi podobně, ale když se podíváte zblízka, zjistíte, že tam jsou jasně viditelné rozdíly. Semínka bazalky jsou černé, drobné a kulaté. Chia semínka jsou trochu větší, oválnějšího tvaru a mohou mít vícero barev, včetně šedé, hnědé, bílé a černé.

Nutriční hodnoty

Obě semena nabízejí určité nutriční výhody, ale obecně panuje názor, že chia semínka jsou celkově lepší. Obsahují antioxidanty, vlákninu, vápník, bílkoviny a mnoho dalších klíčových minerálů. Semínka bazalky zase obsahují spoustu železa, což napomáhá k zlepšení kvality krve.

Blahodárné účinky

Semínka bazalky také fungují dobře jako diuretika a doporučuje se je užívat při žaludečních potížích. Při nadýmání, žaludečních křečích a zácpě vám mohou poskytnout velkou úlevu, jelikož celkově podporují trávení.

Své využití nacházejí i při nachlazení, chřipce a horečce. Jelikož ulehčují vykašlávání a normalizují dýchání, ulehčí vám i od dýchacích obtíží. Zrovna tak jsou semena dobrá pro vaše srdce, jelikož podporují jeho funkci. Tato malá černá semínka mají vliv i na kvalitu kůže. Napomáhají udržovat její mladiství vzhled a zpomalují stárnutí pokožky.

Jak jej používat v kuchyni

Jak již bylo řečeno, bazalkové semínko nechte alespoň pět minut nabobtnat ve vodě, ale ideálně déle. Želatinovou směs můžete klidně jen tak vypít, nebo si ji můžete připravit s předstihem a ráno ji přidat do své oblíbené kaše nebo si s ní vylepšit smoothie.

Bazalkové semínko můžete ale přidat do jakéhokoliv drinku, džusu, kokosového mléka, nebo klidně do čaje. Lze jej použít i jako zahušťovadlo do desertů, jelikož již za pět minut dokáže mnohonásobně zvětšit svou velikost. Používá se především ve sladkých receptech, ale můžete ho přidat klidně do salátů nebo veganských sýrů.

📷
4
fotografie
Kateřina Kofroňová | inStory.cz
Kam dál?
Jak zastavit krvácení rychle a účinně
Blahodárné účinky tibetské houby
Jaro je tady. Nahraďte klasické přílohy zeleninou!
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Nejsmutnější dny pro Jitku Čvančarovou! Odešel jí nejmilovanější člověk!

Zprávy

Česku se za téměř 30 let nepodařilo k Západu ani přiblížit, tvrdí studie

Bydlení

Nebojte se koberců! Mají své výhody