Alkohol a hubnutí: Existuje vůbec nějaký kompromis?

Při redukčním režimu je s alkoholem spojené ještě jedno negativum – jeho konzumace vede k většímu pocitu hladu.
 Krása 
20. října 2017 07:36 / Shutterstock
  0   0
Představte si posezení s přáteli. Večer začnete přípitkem destilátem, například slivovicí. Potom si objednáte míchaný drink, třeba sex on the beach. Když večer ukončíte vodkou s pomerančovým džusem, váš energetický příjem se vyšplhá na 2000 kJ. To je při redukční dietě přespříliš. Je tedy možné při shazování nadbytečných kilogramů pít alkohol? A v jakém množství?

Je možné dopřávat si sklenku vína, a přesto zhubnout? Svým způsobem ano. Alkohol sice znamená další kalorie a při hubnutí se nedoporučuje, občas si ho ale v rámci diety dát můžeme. Důležité je dobře si vybírat (hledat nápoj o 150 a méně kaloriích) a zůstat u jednoho až dvou drinků.

Alkohol z výživového hlediska

Hodnocení celkového výživového (nutričního) příjmu energie zahrnuje jak potraviny, tak nápoje za celý den. Do nápojů s nulovou energií patří pouze voda či tekutiny s neenergetickými sladidly. Proto je dobré mít na paměti, že slazené nápoje, šťávu či alkohol bychom měli při redukci hmotnosti omezit. Musíme vždy počítat s jednoduchou rovnicí, energetický výdej má být vyšší než energetický příjem. Alkohol (ethanol) patří mezi bohatý, avšak tzv. prázdný, námi nevyužitelný zdroj energie. Je tedy nutné neopomenout energii přijatou konzumací alkoholických nápojů. 

Jen pro představu:

Alkohol - kalorie
Pivo světlé 10% 0,5 l - 185 kcal
Pivo tmavé 12% 0,5 l - 228 kcal
Nealko pivo 0,5 l - 100 kcal
Bílé víno suché 2 dcl - 126 kcal
Bílé víno sladké 2 dcl - 174 kcal
Portské víno 2 dcl - 300 kcal
Tvrdý alkohol 40% 0,05 l - 109 kcal

Bílé víno a hubnutí

Ženy nejčastěji sahají k bílému či červenému vínu. Pár skleniček při posezení s kamarádkami padne snadno. Jenže pokud se snažíte hubnout, běžte raději nakupovat než na víno. I přesto, že se může tvářit víno nevinně, má také v sobě vysoké množství prázdných kalorií.
Pokud si však budete chtít dopřát skleničku, zvolte bílé suché víno nebo ještě lépe vinný střik. Ten vám snahu o zdravý životní styl určitě nezmaří.

Pivo a hubnutí

Dám si jedno pivo, to mi neublíží. Jenže skutečně skončíte jen u jedné třetiny? Naopak tři, čtyři „kousky“ za večer nemusí být nic neobvyklého. Jenže takový půllitr světlé desítky má přibližně 650 kJ. Vynásobte to čtyřmi a máte kalorickou hodnotu velkého obědu.
Když už si chcete dopřát pivo, vsaďte na malé nealkoholické. A to ideálně jen jednou do týdne.

Tvrdý alkohol a hubnutí

Tvrdý alkohol byste měli z redukčního jídelníčku úplně vyloučit. Je totiž extrémně kalorický a až příliš zatěžuje vaše tělo. Pokud nemáte silnou vůli a bojíte se, že by vám malé pivo na posezení s přáteli nestačilo, raději se s nimi setkejte při jiné příležitosti.

Marie Popelková | inStory.cz
Kam dál?
Nejvhodnější čas na odstranění pigmentových skvrn!
Špatné mytí obličeje ve sprše vám moc na kráse nepřidá
Vyrobte si vlastní parfém!
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Agáta Prachařová ukázala obrovská prsa

Zprávy

Předsedou Sněmovny se stal favorit ANO

Bydlení

Česnek si můžete snadno vypěstovat i doma v obýváku