Nespavost vás může dostat na psychické dno. Poradíme, jak s ní zatočit

Nespavost vás může dostat na psychické dno
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
30. června 2020 05:27 / Depositphotos
  1   0
Nespavost negativně ovlivní váš každodenní život. Budete neustále unavení, nebude schopní se dlouho soustředit, propadnete většímu stresu a celkově se oslabí vaše imunita. Se špatným spánkem byste měli bojovat. Jak na to?

Dlouhodobá nespavost vás může dostat až na dno psychických a fyzických sil. To se může negativně podepsat na osobním i pracovním životě. Předtím, než poprosíte svého lékaře o léky na spaní, vyzkoušejte následující tipy, které by vám mohly pomoci vrátit váš spánek do normálního režimu.

Spánková hygiena

Pokud máte potíže se spaním, měli byste jednoznačně dodržovat spánkovou hygienu. Bez ní se vám spaní moc nezlepší. Každý den si lehněte ve stejnou hodinu do postele. Možná se v ní budete nějakou chvíli převalovat, než usnete, ale tělo si na ten režim časem zvykne a bude se mu chtít spát.

Před spaním můžete vyzkoušet pravidelné rituály. Můžete si dát horkou koupel či heřmánkový čaj. Zhruba jednu až dvě hodiny před spaním neprovádějte žádné fyzické ani psychicky náročné úkony. Tělo potřebuje zpomalit a pomalu se připravit ke spánku. Dělejte pouze uklidňující činnosti.

Meditace před spaním

Dnešní doba je velmi uspěchaná. Během dne musíte zvládnout hned několik činností a myslet přitom na další. Všichni neustále někam spěchají a nemohou se zastavit. Pokud patříte mezi ně, není divu, že se vám špatně spí. Mozek funguje celou dobu na plné obrátky a není zvyklý na odpočinek. Předtím, než ulehnete do postele, byste měli zklidnit svoji mysl. Není to jednoduché, ale můžete to postupem času zvládnout s pomocí meditace.

Existuje hned několik druhů meditace. Pokud s ní budete teprve začínat, mohla by vám pomoci řízená meditace. Můžete si stáhnout aplikace či nahrané podcasty, které vaši meditaci povedou. Patrně se vám hned na poprvé zklidnit mysl nepodaří, ale nevzdávejte se. Postupem času se to zlepší a vaše tělo bude schopné se rychleji uvolnit.

Potřebný melatonin

Melatonin je spánkový hormon, který reguluje cyklus spánku. Upozorňuje tělo na to, že je čas jít spát. Hladina melatoninu se mění v závislosti na tom, zda je den či noc. Ve tmě se přirozeně jeho produkce zvyšuje. Nedostatek melatoninu může způsobovat nespavost. Mohly by vám pomoci melatoninové doplňky. Brát byste je měli krátce před spaním, protože vás unaví. Dále čtěte: Potíte se v noci? Nemusí jít o pouhou banalitu.

Eva Vogelová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Ojedinělý skalní útvar viděl každý Čech, i když na něm vlastně nebyl

Dům a zahrada

Rozlehlým zahradám sluší altány. Jeho výběru však věnujte patřičnou pozornost

Bydlení

Pobyt na zahradě znepříjemňují dotěrní komáři. Vysaďte si rostliny, které je odpudí