Připadáte si v práci jak vycucaný citrón? Existuje pár fíglů, jak nad únavou vyzrát

Únava v práci je velmi ubíjející
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Ostatní 
13. března 2018 10:04 / Shutterstock
  0   0
Máte pocit, že jste v poslední době v zaměstnání neustále vyčerpaní a bez energie? Důvodů může být hned několik. Každopádně s tímto problémem jde bojovat. S únavou na pracovišti můžete zatočit díky několika osvědčeným trikům.

Příčiny únavy v práci mohou být různé. Nedostatek energie může způsobit večerní flám, ale také vaše děti, které narušují váš spánek. Únava může být ale způsobena přímo poruchou spánku a nespavostí. O tom, jak zatočit s jarní únavou, jsme psali zde.

Pokud jste ale v práci pravidelně unaveni nebo dokonce usínáte, a to aniž byste trpěli nějakou poruchou spánku, nebo byli dokonce po flámu, zkrátka jste dobře odpočati, může být příčinou únavy to, že necvičíte a neprotahujete se, špatně sedíte, nedodržujete pitný režim, jíte těžko stravitelná jídla a podobně.

Dělějte si uvolňovací přestávky

Krátká přestávka a protažení je jedním z nejdůležitějších faktorů v boji proti náhlé únavě. Věnujte třikrát denně dvě minuty protažení celého těla.

Výborně funguje například protažení zad se záklonem nebo předklonem a propnutými pažemi, které pohybem opisují tvar pomyslné osmičky. Tento pohyb lze přenášet na celé tělo. Zapojit můžete rotaci krku různými směry a následně doplnit úklony do stran. Cviky by měly být pomalé a plynulé bez trhavých pohybů.

Na židli hodně záleží

Ergonomie pracoviště a správné sezení na kancelářské židli souvisí nejen s bolestí zad, ale také s únavou. Je proto dobré si osvojit správné návyky.

Při práci na počítači, která je pro sedavé zaměstnání snad nejcharakterističtější, byste měli mít široce rozkročené dolní končetiny, stehna mohou směřovat pod mírným úhlem dolů. Vaše nohy by se měly dotýkat země.

Při práci na počítači se často objevuje také bolest šíje. Na tu vyzrajete tak, že budete myslet na uvolněná ramena a dýchání – dokonce i tímto můžete předcházet vzniku bolesti.

Správný pitný režim

Pitný režim je pro správné fungování lidského organizmu nepostradatelný. Pijte více vody a méně kávy a černého čaje, zní základní rada.

Pracovní únavu může způsobovat i nedostatek tekutin, zvláště pak v horkých letních měsících. S kávou ale buďte opatrní. Přebytek kofeinu totiž, navzdory zažitým představám, utlumuje smysly. Optimální jsou proto maximálně dva až tři šálky denně. V opačném případě budete ztrácet rychlost a pohotovost, což se může negativně projevit na kvalitě odvedené práce.

Kávu pijte spíše v dopoledních hodinách, odpoledne dejte přednost například zelenému čaji, který má stimulační účinky. Dobrou službu vám udělá také maté. Tento přírodní produkt ocení zejména lidé, kteří už jsou odolní vůči kofeinu nebo kávě obecně neholdují. Maté je zároveň vhodnější než často užívané energetické nápoje, které obsahují velké množství cukru. Dobrým řešením je rovněž pití zředěného pomerančového džusu nebo vody s vymačkaným citrónem.

I na pracovišti si lze zacvičit

Fyzická kondice podporuje také kondici psychickou. Čím více ze sebe vyplavíte endorfinů, tím lépe na tom pak bude vaše mysl.

Zlehka si můžete zacvičit i na pracovišti, a to i zcela diskrétně. Jde to díky metodě Infinity. Pracuje totiž mimo jiné s neznatelnými pohyby a její součástí je i mentální cvičení.

Mentální cviky pro rozproudění energie v těle

Mentální cviky rozproudí energii ve vašem těle. Pokud bude vaše tělo v rovnováze, odrazí se to na vašem psychickém stavu.

Pravidelným cvičením Infinity metod odstraníte nejen únavu v práci, ale také si zlepšíte svou pohyblivost, pružnost, stabilitu, prokrvíte celý organismus, zvýšíte produkci endorfinů, snížíte nebo odstraníte stres a posílíte svoji imunitu. Velmi důležité je rovněž uvědomování si svého těla jako celku. Podle odborníků se osvědčuje, když si při cvičení představíte ve vašem břiše bílé, nažloutlé, teplé světlo, které vyzařuje pozitivní energii.

Další fígle na zahnání únavy

Únavu na pracovišti lze odbourat i dalšími způsoby. Vyzkoušejte je, uvidíte, že vám to v zaměstnání půjde o mnoho lépe. A co všechno ještě funguje?

  • Lehká a pravidelná strava během celého dne vám pomůže rozložit energii. Pozor na překyselený žaludek! Obraťte se na výživového poradce a změňte jídelníček. O potravinách, které vám zaručeně dodají energii, jsme psali zde.
  • Čerstvý vzduch a chladnější prostředí vás probere. Pokud možno, nepřetápějte. Klimatizaci ale nastavte maximálně o 5 stupňů méně, než je venku.
  • Slunce nebo alespoň umělé světlo sníží vaši únavu neuvěřitelným způsobem. Roztáhněte závěs a snažte se pracovat za světla - ideálně slunečních paprsků.
  • Studená sprcha, pokud je to možné, z vás udělá znovuzrozeného člověka. Osprchujte se ráno ve studené sprše a teplou si nechte na večer.
  • Organizace práce, pokud o ní rozhodujete sami, také velmi pomáhá. Ráno a dopoledne řešte náročnější práci a odpoledne se snažte více pohybovat - schůzky, úklid apod.
📷
3
fotografie
Marie Popelková | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Cestování pro nastávající maminky: Jak vyrazit do zahraničí bez rizika?

Zprávy

Hypotéky jdou na dračku. Důvodů je hned několik

Bydlení

Do míst, kde se nedostane sekačka, vám přijde vhod motorová kosa