Co všechno jste nevěděli o másle

Ještě před pár lety bylo máslo zatracováno
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
03. června 2018 11:40 / Shutterstock
  23   6
Vzdáváte se másla kvůli obavě o svou postavu? To děláte velkou chybu. Máslo totiž nezvyšuje oproti jiným olejům tuky v krvi. A to není zdaleka vše. Představíme vám několik důvodů, proč bychom měli vyhradit místo u stolu starému dobrému máslu.

Není tomu tak dávno, kdy byla tato pochoutka z kravského mléka odsouvána do pozadí v prospěch margarínu a ostatních tuků kvůli tomu, že údajně obsahovala nasycené tuky, které způsobují onemocnění srdce. Veřejné a vědecké názory se však pomalu mění ve prospěch másla a mnozí lidé ho považují za zdravé. Bohužel, kdo má alergii na kravské mléko, ten se másla musí vzdát. O tomto tématu jsme více psali zde. Máslo kromě svých zdravotních přínosů dodává také pocit sytosti, který může snižovat chuť na mlsání a přejídání. 

Zdroj nasycených tuků

Nasycené tuky zvyšují hladinu HDL cholesterolu, který je známý jako „dobrý“ cholesterol. HDL cholesterol snižuje riziko srdečních chorob a infarktů. Cholesterol z másla je také základem pro pozitivní rozvoj mozku a funkce nervového systému. Je sice pravda, že nasycené tuky mírně zvyšují i hladinu LDL cholesterolu, ale pouze ve velkých částicích, které se nespojují se stavem kardiovaskulárního systému.

Bohatý zdroj CLA

Kyselina linolová je spojována s redukcí tělesného tuku u zvířat i lidí. CLA je mastná kyselina, která se nachází v mase a mléčných výrobcích ze savců, kteří přijímají rostlinnou stravu a disponují speciálním žaludkem, ve kterém potrava kvasí ještě před procesem trávení (jako je tomu u přežvýkavců).

Vitamíny A, D,K a selen

Máslo je skvělý zdroj vitaminů A,D, K a selenu. Máslo je nejsnáze vstřebatelný zdroj vitaminu A, který podporuje činnost štítné žlázy a nadledvinek, a tím i kardiovaskulárního systému.Vitamin A je známým anti-oxidantem, který nás současně chrání před škodlivými volnými radikály. O přínosech vitaminů D a K zřejmě už každý z vás slyšel. Selen hraje klíčovou roli pro zdravý metabolismus. Mnoho lidí v dnešní době trpí nedostatkem selenu, takže konzumace másla by mohla být tím správným krokem k nápravě.

Obsahuje Butyrát

Butyrát je jinými slovy kyselina máselná. Jde o tučnou kyselinu, která je důležitá pro fungování trávicího systému a brání vzniku chronických zánětů. Studie publikovaná ve sborníku Národní akademie věd v roce 2013 sledovala, jak pozitivně kyselina máselná vyrovnává imunitní systém, který se z velké části nachází právě ve střevech.

Dodává Stigmasterol

Stigmasterol poskytuje ochranu před kalcifikací kloubů. Výzkum také ukázal, že stigmasterol může být užitečný i jako prevence u některých typů rakoviny, včetně rakoviny vaječníků, prostaty, prsu a střev.

📷
3
fotografie
Šárka Sokolská | inStory.cz
Kam dál?
8 signálů, že vaše ledviny nejsou zdravé
Podpořte správnou funkci vašich jater!
Jak vyzrát na podzimní deprese? Pomohou kamarádi, ale i orgasmus!
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Dovolená u moře na konci sezóny: Kam se dá vyrazit i v září a říjnu?

Zprávy

Další populismus politiků, který dostupnost bydlení nezlepší

Bydlení

Chcete mít krásné a přitom ekologické nádobí? Vsaďte na palmové listy!

خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn