Podzim si žádá změnu. Ideálně zvolený jídelníček dokáže s vaším tělem zázraky

Podzim umí být pořádně lezavý a bacily číhají na každém rohu. Je na čase změna jídelníčku
📷
Dalších 6 fotografií v galerii
 Zdraví 
20. října 2017 14:21 / Pixabay
  6   0
Každé roční období má své kouzlo. Na podzim se zbarvuje listí, a když zrovna nemrzne, užíváme si krásného babího léta.

Bohužel každá strana má svůj rub i líc a i podzim umí být sychravý a lezavý a navíc na nás za každým rohem číhají bacily. Podzimu je nutné přizpůsobit celý jídelníček, abychom se s nepříznivými podmínkami uměli dobře vypořádat.

Nejlepší podzimní zelenina

Na syrovou zeleninu už v chladných dnech nebudete mít příliš chuť mít. Nebojte se ji tepelně zpracovat. Kdo příliš nefandí dušené zelenině, třeba ocení krémové polévky jako je pórková, mrkvová nebo typická podzimní dýňová. Určitě však strávníky potěšíte i polévkou ze směsi kořenové zeleniny nebo cibulačkou. Další vhodná podzimní zelenina jsou batáty, červená řepa, cuketa, květák, kapusta, lilek, česnek či olivy.

A co ovoce?

Ačkoli se nám při myšlence na podzim vybaví vůně jablečných štrůdlů, z ovoce se doporučuje spíše konzumace sladkých plodů, jako jsou fíky, datle, banány, meruňky, pomeranče, papája, broskve, švestky a další.

Přílohy jsou důležité

Zatímco v létě jsme byli schopni přežívat na salátech a na přílohy nebyla chuť, na podzim by vašemu jídelníčku měly naopak dominovat, a to ať už ve formě rýže, brambor nebo výrobků z pšenice. Podzim je ideální dobou, kdy začít snídat ovesné kaše. Ty vás po ránu nejen zahřejí, ale také dodají potřebnou dávku energie k boji s  pochmurnou náladou.

Nezapomeňte také na luštěniny a výrobky ze sóji, které na podzim opět vévodí jídelníčku. Vhodná je červená čočka nebo mungo, tofu, cizrna a sójové mléko. Z masa na podzim vybírejte spíše „těžší“ druhy jako je hovězí a nejrůznější druhy ryb např. losos, tuňák nebo sardinky. V chladném období jsou ideální vařená jídla „z jednoho hrnce“ a jídla pečená a zapékaná. 

Důležité je i koření

Tělo můžete prohřát i vhodným výběrem koření jako je třeba skořice, muškátový oříšek či hřebíček. Výborný na prohřátí organismu je zázvor. O zázvorové vodě a jejích fantastických účincích na náš organismus, jsme psali zde. 

Jedno čínské přísloví praví: „Ze tří desetin léčí lék a ze sedmi desetin správná životospráva“. Tak na to nezapomeňte, až bude sestavovat podzimní jídelníček.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte Karpacz, horské městečko v polské části Krkonoš

Dům a zahrada

Dřevěné nádobí vám vydrží mnohem déle při dodržení těchto 4 bodů

Bydlení

I maličkosti spláchnuté do záchodu dokáží zničit čerpadlo. Co vše do WC nepatří?

Zavřít reklamu