خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Nemůžete v noci spát? S tímto návodem zvládnete následující den bez problému

Někdy se zkrátka musíme bez spánku obejít
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Ostatní 
13. března 2018 08:02 / Shutterstock
  0   0
Občas se člověku stane, že z různých důvodů nemůže spát a musí druhý den normálně fungovat. Škola, práce, povinnosti doma. Existuje nějaké řešení, nebo je nejlepší zůstat v posteli? Čtěte dál.

Hned na začátek je třeba si uvědomit, že chybějící spánek nám jen tak něco nenahradí. Pokud nám vypadne jedna noc, jistě se nestane žádná tragédie. Jestliže ale své tělo okrádáte o spánek každý den, pak si můžete způsobit vážné problémy. Po probdělé noci by bylo patrně nejlepší v posteli zůstat, ale povinnosti vám to obvykle nedovolí. Nezbývá, než si s tím poradit.

Kofein

Kofein působí samozřejmě jako životabudič. Ať už v podobě kávy nebo černého či zeleného čaje je určitě vhodným prostředkem k překonání akutní únavy. Jen je dobré vědět, že jeho účinek není přímo úměrný množství. Odborníci spíš doporučují popíjet dávku kofeinu postupně v průběhu dne. Stačí tedy jedna káva v termosce a malé doušky tohoto nápoje.

Voda

Po probdělé noci nezapomínejme na vodu. Organismus bude mít tendenci k mírné dehydrataci. Proto je třeba čistou vodu dodávat v průběhu celého dne. Pokud navíc chcete, aby vás voda probrala, pijte ji chladnou. Výborným životabudičem je také voda s větší dávkou čerstvé citronové šťávy. Dodá tělu potřebný vitamin a ještě svou chutí každého probere.

Světlo

Vystavme své tělo dennímu světlu v maximální možné míře. Odborníci tvrdí, že i slabé denní světlo má větší vliv než světlo umělé. Určitě tedy pomůže, jakmile tělo dostane dávku světla a aktivují se všechny potřebné hormony. Mozek totiž vyšle informaci o začátku nového dne, což má svůj vliv i přesto, že jste nespali a necítíte se vůbec dobře.

Další fígle

Během dne na vás přijdou různé krize a útlumy. Můžete je překonat například krátkou procházkou, změnou pracovní pozice. Můžete se také pokusit o svalovou relaxaci. Vaše soustředění by mělo patřit vždy určité skupině svalů, které během 15 vteřin uvolníte. Takto postupujte po celém těle a uvidíte, že dosáhnete skvělých výsledků.

Další noc

Hodně záleží i na další noci. Nemusíte se tlačit do postele už v osm večer. Ale určitě se ujistěte, že budete moci spát minimálně tak, jak jste zvyklí. A raději k tomu chvíli přidejte. Tělo se potřebuje zregenerovat a bohužel toho nejde dosáhnout tak, že bychom mu naordinovali více spánku. Na druhou stranu byste neměli dopustit, aby mělo spánku méně. Pokud se chcete dozvědět o tom, jak to zařídit, aby byl váš spánek opravdu přínosný, čtěte náš článek o spánkové hygieně.

📷
3
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Věříte na duchy? V těchto evropských hotelích můžete prožít skutečně atmosférický Halloween

Zprávy

Čunek rozhodl: Změna plánu!

Bydlení

Éterické oleje mají v domácnosti široké uplatnění. Pomohou s prádlem i v kuchyni