Potraviny, které vás zasytí, aniž byste po nich přibrali kila navíc

Avokádo obsahuje kyselinu olejovou, která navozuje pocit sytosti
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
11. února 2021 15:50 / Depositphotos
  1   0
V zimním období si lidé příliš nehlídají svoji váhu. Všichni chodí zabalení v teplých bundách, takže nepociťují velkou motivaci se v jídle příliš omezovat. Problém nastává ve chvíli, kdy se pomalu začne blížit jaro a nadbytečný tuk nabraný během zimy zůstává. Proto byste se měli udržovat stále ve formě i během zimních měsíců. Zařaďte do svého jídelníčku potraviny, po kterých nepřiberete a zároveň vás velmi dobře zasytí.

Chutě na jídlo způsobuje i stres, kterého v období pandemie rozhodně není málo. Rozšířil se sedavý způsob života, protože někteří začali pracovat z domova a celkově zlenivěli. To však s sebou nese negativní následky v podobě bolavých zad a přibírání tuků. Některé potraviny můžete konzumovat, aniž byste měli výčitky svědomí. Jsou totiž zdravé a dostatečně vás zasytí.

Avokádo

Avokádo je rozhodně potravinou číslo jedna. Obsahuje velké množství potřebných živin pro lidský organismus. Najdete v něm i tuk, ale pokud sníte pouze půl zeleného ovoce denně, přibírání se nemusíte obávat. Pokud cvičíte, můžete dávku zvýšit.

„Avokádo je doslova dokonalé jídlo. Najdete v něm vitaminy K, C, B5 a B6 a také klíčové minerály. Ve skutečnosti obsahuje více draslíku než banány. Má také překvapivě vysoký obsah vlákniny, takže pomáhá udržovat zdravé trávení,“ tvrdí nutriční poradce Daryl Gioffre, který se stará o jídelníček celebrit. Avokádo obsahuje také kyselinu olejovou, která navozuje pocit sytosti.

Odtučněný tvaroh

Tvaroh lze považovat za malý zázrak, je totiž bohatým zdrojem hned několika vitaminů a minerálů. Dále obsahuje prospěšné esenciální aminokyseliny, které si lidské tělo samo vytvořit nedokáže. Přibrat po jeho pravidelné konzumaci nemůžete, protože odtučněný tvaroh obsahuje velmi malé kalorické hodnoty. Navíc vám dodá pocit sytosti, takže nebudete mít sklon k přejídání. Tvaroh má i velmi podstatné zdravotní benefity. Eliminuje stres a podporuje zdravý růst kostí. Jaké další výhody přináší?

Fazole

Mezi zdravé a výživné potraviny se řadí i fazole. „Jsou vynikajícím zdrojem rostlinných bílkovin s vysokým obsahem vlákniny. Kromě toho i napomáhají snižovat hladinu škodlivého cholesterolu. Fazole se vyplatí jíst v případě, že držíte dietu,“ vysvětluje dietoložka Vandana Sheth.

Ve fazolích najdete i potřebné minerály. Rozhodně nejsou chudé na hořčík, draslík, železo nebo zinek. Dejte si však pozor na konzervované fazole, protože některé z nich mívají až příliš vysoké množství sodíku. Proto si raději pořiďte sušené fazole.  

Eva Vogelová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Dokonalé ráje Středomoří. Vyberte si to nejkrásnější místo pro vaši dovolenou

Dům a zahrada

Psi trávu milují. Někdy však její požírání značí vážný problém

Bydlení

Jak zatočit s rybinou. Použijte sodu, citron nebo čajovou sedlinu

Zavřít reklamu