Vyhýbáte se ořechům kvůli tukům a kaloriím? Děláte velikou chybu

Ořechy jsou velmi zdravé a měli bychom je zařadit do našeho pravidelného jídelníčku
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Zdraví 
12. prosince 2017 09:48 / Shutterstock
  14   1
Ořechy spousta lidí z jídelníčku vyřazuje kvůli tomu, že obsahují hodně tuků. Jenomže opak je pravdou. Ořechy naopak pomáhají hubnutí. Navíc pokud je budete pravidelně zařazovat do svého jídelníčku, vyvarujete se tak vzniku mnoha chorob. Nevěříte? Tak čtěte dál.

Každý druh má svá specifika. Jedny pomáhají před vznikem rakoviny, další zase prospívají srdci nebo vlasům či nehtům a hlavně působí antioxidačně. Lidé bojující s přebytečnými kily se ořechům zbytečně vyhýbají. Ve skutečnosti totiž pojídání ořechů hubnutí pomáhá.

Samozřejmě, pokud sníte na posezení půl kila ořechů, tak se to pochopitelně na váze projevit může, stejně tak, pokud si dopřejete pražené ořechy. My si představíme sedm nejzdravějších druhů plodů, které vaše tělo zásobí kvalitními tuky a dodají mu potřebnou výživu. Takže ani o Vánocích se nemusíte ořechům vyhýbat. Můžete je jíst samotné nebo je použít při přípravě lahodných svačinek. Tipy na výživné a zdravé svačiny, které vám dodají energii, naleznete zde.

Vlašské ořechy proti stárnutí

Vlašské ořechy chrání naše tělo před předčasným stárnutím, buněčným poškozením, zvyšuje obranyschopnost těla před různými záněty, chorobami srdce a rakovinovým onemocněním. Hlavně je to vynikající zdroj omega-3 nenasycených tuků. Ze všech ořechů obsahují nejvíce antioxidantů. Vlašské ořechy by měly jíst hlavně ženy po čtyřicítce. Pokud si dopřejete hrst ořechů třeba ke svačině, nejenom že si zlepšíte náladu, ale také tím minimalizujete příznaky premenstruačního syndromu. Asi 14 půlek vlašských ořechů má 185 kalorií s celkovým obsahem 18 gramů tuku.

Mandle vám pomohou dostat se zpět do vašich oblíbených kalhot

Pojídání mandlí pozitivně působí na střeva. Obsahují totiž nejvíce vlákniny ze všech ořechů. Uvádí se, že čtvrt šálku mandlí v sobě ukrývá 3 gramy vlákniny. Kromě ní jsou bohaté na vitamin E, což je velmi silný antioxidant. A paradoxně mandle vám mohou pomoci dostat se znovu do vašich oblíbených kalhot. Pokud budete jíst mandle po dobu čtyř měsíců, sníží se vám tím hladina špatného cholesterolu, a to až o dvacet procent. Ale samozřejmě to s jejich konzumací nepřehánějte. Třiadvacet kusů mandlí obsahuje 170 kalorií a 15 gramů tuku.

Kešu nejen pro krásnou pokožku

O kešu oříškách se říká, že posilují inteligenci. Jsou totiž bohaté na železo, hořčík a zinek, které pomáhají dodávat kyslík do všech buněk, což zabraňuje anémii a posiluje zrak. Co se týče hořčíku, ten pomáhá posilovat paměť a zabraňuje její ztrátě v souvislosti s věkem. Pojídáním kešu oříšků zlepšíte také stav své pokožky. Pokud si dáte osmadvacet gramů kešu ořechů, pokryjete tím dokonce 25 % doporučené denní dávky tohoto minerálu. Osmnáct kusů kešu oříšků obsahuje pouze 165 kalorií a 13 gramů tuku.

Pekanové ořechy podporují funkci srdce a snižují cholesterol

Tyto ořechy jsou jedny z nejtučnějších, protože osmnáct půlek ořechů obsahuje 200 kalorií a 21 gramů tuku. Nicméně jejich konzumací podpoříte funkci srdce, snížíte se jimi cholesterol, hladinu LDL až o třiatřicet procent. Patří mezi antioxidanty, které zabraňují vzniku plaku v tepnách. A navíc ještě oddalují progresi degenerativních neurologických onemocnění, jako je amyotrofická laterální skleróza, známá též jako Lou Gehrigova choroba. Co se týče použití v kuchyni, tak se výborně hodí do koláčů, ale i jako ozdoba třeba na vánoční cukroví.

Lískové oříšky pomohou proti stařecké demenci

Lískové oříšky obsahují velké množství mononenasycených tuků, které pozitivně působí na hladinu LDL, cholesterol a cukr v krvi. Jsou i bohatým zdrojem antioxidantu vitaminu E, který zabraňuje vzniku šedého zákalu a demence. Jedenadvacet kusů lískových ořechů obsahuje 180 kalorií a 17 gramů tuku. 

Para ořechy jsou velice silným zdrojem selenu

Para ořechy mají svou specifickou chuť, která ne každému může zrovna vyhovovat. Nicméně věřte, že jejich konzumací dostáváte do sebe velkou porcí selenu, a to dokonce až 100 % denní dávky. Selen chrání před rakovinou, včetně rakoviny kostí, prostaty a prsu. Ale nic se nemá přehánět, a to ani s para ořechy. Vysoká hladina selenu může být naopak škodlivá. Pět až šest kusů ořechů obsahuje 185 kalorií a 18 gramů tuku. Ideální množství na den jsou tak 4 ořechy.

Pistácie mají čtyřikrát méně kalorií, než všechny ostatní ořechy

Kdo miluje pistácie, tak ten teď zajásá. Padesát pistácií totiž obsahuje jenom 160 kalorií a 14 gramů tuku. Jsou to tedy nejméně kalorické ořechy ze všech. Navíc obsahují velké množství antioxidantů, vitaminy E, B6 a draslík. Jejich pojídání vám zlepší náladu, posílí imunitu, zajistí zdravý nervový systém a svaly. Podle některých vědeckých studií dokonce snižují riziko vzniku rakoviny plic. Ale pozor, určitě si vybírejte pistácie, které nejsou pražené na oleji. Tím jejich kalorická hodnota mnohonásobně stoupá.

📷
5
fotografií
Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Velkou Británii čeká další královská svatba!

Zprávy

Drahoš a Zeman mají podporu od umělců, sportovců a dalších osobností. Kdo koho podporuje?

Bydlení

Letošním hitem je indiánský styl. Vnese do bytu nový svěží vítr a originalitu

خرید فیلتر شکن خرید فیلتر شکن