Tyto potraviny jsou údajně zdravé. Ale opak je pravdou

O některých potravinách koluje řada mýtů
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Zdraví 
02. září 2018 08:17 / Shutterstock
  0   0
Smažená jídla, sladké nápoje, příliš tučná masa. Jídla, o kterých se tvrdí, že pokud si chcete zachovat zdraví, měli byste je jíst jen ve velmi omezeném množství, nejlépe vůbec. Tušili jste, že existují i „zdravá“ jídla, která vám také škodí? Představíme vám je.

Během nákupu se vždy snažíte vybírat to nejzdravější a nejlepší pro vás i vaši rodinu. Kupujete dětské šunky, sladíte agávovým sirupem, kupujete light výrobky, vybíráte jen ty 100% džusy v domnění, že to je to nejlepší pro zdraví. Bohužel, přesně tyto potraviny rozhodně k těm nejzdravějším nepaří.

Ovoce vs. džusy

Ovoce by rozhodně v našem jídelníčku nemělo chybět. Ale je třeba také myslet na to, že obsahuje spoustu cukru a tedy i kalorií. Takže pokud saháte po oblíbených freshech, i zde můžete udělat velký dietní přešlap. Jejich nevýhodou totiž je, že obsahují tolik ovoce, které byste normálně za den nesnědli. Ještě hůře jsou na tom džusy. Vždy se podle obalu ujistěte, jaký mají skutečný podíl ovocné složky. Aby měl nápoj delší trvanlivost, výrobci z něj odstraní kyslík. A tím ovoce ztrácí chuť, která se nahrazuje umělými příchutěmi, barvivy a konzervanty. Nejlepší volbou jsou tedy zeleninové šťávy, třeba z červené řepy v kombinaci se zázvorem.

Agávový sirup, bomba plná cukru

O škodlivosti bílého cukru je možné slyšet ze všech stran. Řada lidí proto hledá zdravější alternativu slazení. Jednou z nich je i agávový sirup. Ale asi vás zklameme. Zrovna tento druh sladidla nepatří mezi ty nejlepší. Během výrobního procesu jsou totiž ze všech těchto sirupů odstraněny všechny živiny a zůstává fruktóza. Ta v těle udělá velkou paseku. Mění se na nežádoucí tuk, a to dokonce ze čtyřiceti procent. Dejte raději přednost stévii. 

Je dětská šunka skutečně dětská?

Dětská šunka by měla patřit mezi ty nejlepší. Ale ne vždy tomu tak je. Opět velice pečlivě hlídejte její složení. A sledujte nejenom obsah masa, který by měl být minimálně 90 %, ale také množství soli a dusičitanu. Bohužel, pokud opravdu obsahuje méně soli, znamená to, že má mnohem kratší trvanlivost a stává se pastvou pro nejrůznější viry, bakterie či plísně. A zabránit se tomu dá jen a jen pomocí konzervatnů. Takže raději volte běžnou šunku, ale s velkým podílem masa. Přeci jen, dítě ji nesní půl kilogramu na posezení ne?

Light znamená zdravé…

Velkým mýtem je, že nízkotučné či odtučněné potraviny rovná se cesta ke štíhlému tělu. Pokud si koupíte takto upravený jogurt věřte, že je plný umělých sladidel. Pokud se při výrobě odeberou z těchto výrobků tuky, ztrácí svoji chuť, a proto výrobci sahají po cukru, soli a dalších přídavných látkách. A ty skutečně nejsou zdravé. Takže, až půjdete příště kupovat jogurt, hlídejte si obsah cukru a nasycených tuků, které jsou pro fungování vašeho těla naprosto nezbytné.

Není sója jako sója

Sójové výrobky se staly jednou z mnoha náhrad masa. Jenomže i zde platí, všeho s mírou. Jak výzkumy ukazují, sója je totiž pro tělo velmi těžko stravitelná, způsobuje nadýmání a obsahuje látky, jako jsou fytoestrogeny, které vyvolávají onemocnění štítné žlázy. A nejenom to. Jíst by ji neměly ani děti. Více o tomto tématu jsme psali zde. Vhodnější alternativou jsou zakysané sójové produkty, které mají lepší stravitelnost a obsahují menší množství škodlivých látek.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Rozlučte se s létem stylově: Na nejslunnějším místě Evropy

Dům a zahrada

Nevíte, co se zelenými rajčaty? Poradíme, jak budou pořád sladká

Bydlení

Vyzkoušejte sílu aspirinu. Dokáže zázraky s prádlem i v koupelně

Zavřít reklamu