Máte pořád hlad? Příčin může být hned několik

Za neustálými chutěmi na sladké může stát i nedostatek tekutin
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
23. března 2019 13:14 / Shutterstock
  24   1
Sotva jste dojedla už se zase pídíte po něčem k snědku? Příčin může být hned několik. Jaké to jsou?

Hlad může vyvolat celá řada příčin – málo spánku, hodně stresu. Velkou roli hrají i hormony, ale především kvalita stravy. Některé potraviny totiž mohou vyvolat ještě větší „chutě“. Takže než příště poletíte hned po jídle pro něco sladkého, zkuste si uvědomit těchto pár věcí. Možná najdete tu pravou příčinu vašich neutuchajících chutí.

Málo tekutin

Až vás bude honit mlsná, dejte si nejprve sklenici vody a počkejte, co to udělá s vaším tělem. Ne nadarmo se totiž říká, že hlad je převlečená žízeň. A pitný režim stále řada lidí vůbec nedodržuje. A než si zaplácat žaludek nezdravým sladkým, raději dopřejte tělu hydrataci. Tu vnitřní potřebuje i vaše pleť. 

Místo cukru bílkoviny

Pokud ráno snídáte bílé pečivo nebo cereálie, které jsou plné sacharidů, nedivte se, že byste za hodinu snědli cokoliv, co máte po ruce. Sacharidové potraviny totiž způsobují v těle metabolické výkyvy. Jednoduché cukry tělo velmi rychle transformuje na energii, ale zároveň způsobují rychlý vzestup inzulínu a následný pokles hladiny krevního cukru, což má za následek chutě na sladké, vlčí hlad apod. Bílému cukru se tedy vyhýbejte obloukem a raději kupujte takové potraviny, které pomalu uvolňují energie a mezi něž patří zdravé tuky, bílkoviny a hlavně vláknina. Denní dávka vlákniny u žen by měla být okolo 25 g, u mužů ještě o deset gramů vyšší. O tématu, proč bílkoviny napomáhají hubnutí, jsme psali zde.

Nedostatek spánku

To, že vás neustále honí chuť na sladké, může být také zaviněno nedostatkem spánku. Tělu totiž chybí potřebná dávka energie, kterou se snaží doplnit. A nejrychlejší cestou je to přes jednoduché sacharidy. Proto, pokud chcete hubnout nebo si váhu udržet, dopřejte si denně 7 - 8 hodin plnohodnotného spánku. Když bude mít vaše tělo dostatek energie, nebude mít také tolik chuť na sladké.

Na vině jsou hormony

Trpíte-li návaly hladu pravidelně každý měsíc, pak je to zřejmě dáno vaším menstruačním cyklem a hlavu si s tím určitě nedělejte. Horší je, pokud míváte návaly hladu prakticky pořád a k tomu navíc hubnete. Mohlo by to značit problém se štítnou žlázou. Zkuste tedy nejprve upravit jídelníček a pokud ani to nepomůže, pak je čas na návštěvu lékaře. Zvýšeným hladem se totiž může projevovat i hypoglykemie nebo naopak cukrovka.

Zaháníte nudu a stres

Spousta žen i mužů zahání jídlem nudu, samotu či stres. Psychologové mají pro tento termín dokonce speciální název, kterým je „emoční přejídání“. Neustálé uždibování ale vede k tomu, že se stimuluje ještě více slinivka, která vyplavuje inzulín, což vede znovu k nezvladatelným chutím si něco dát. A během chvíle se tak ocitáte v začarovaném kruhu.

📷
4
fotografie
Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Nemůžete se dočkat sluníčka? Ostrov na jihu Evropy zahajuje sezónu

Dům a zahrada

Pikniky se stávají oblíbenou společenskou událostí. Jaké vybavení by nám nemělo chybět?

Bydlení

Aby byl buxus zdravý a krásný, potřebuje péči

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu