Aby vaše tělo dobře fungovalo, potřebuje tyto základní vitaminy

Vitaminy a minerály jsou pro tělo důležité
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
16. června 2020 09:18 / Depositphotos
  0   0
Mnoho z nás denně bere multivitaminy v domnění, že tělu dodává všechny potřebné látky. Ve skutečnosti ale naše tělo potřebuje 13 z nich, aby správně fungovalo.

Odborníci proto definovali základních 13 vitaminů, které bychom do našeho těla měli dostat každý den. Které to jsou?

Esenciální vitaminy

Esenciální vitaminy pro naše tělo jsou tedy tyto. Vitaminy A, C, D, E, K plus vitaminy B, mezi něž patří thiamin (B-1), riboflavin (B-2), niacin (B-3), kyselina pantothenová ( B-5), pyroxidin (B-6), biotin (B-7), folát (B-9) a kobalamin (B-12).

I když se jedná o nezbytný základ, odborníci tvrdí, že k tomu ještě musejí patřit minerály, jako je zinek, hořčík, draslík, vápník a probiotika. Většina těchto vitaminů a minerálů obvykle bývá součástí multivitaminových přípravků.

Strava

Zatímco 13 vitaminů se může jevit jako hodně, odborníci tvrdí, že většinu z nich dostáváme do těla zdravou a pestrou stravou. Ta by měla obsahovat dostatek zelené listové zeleniny, nebo bychom denně měli vypít koktejl s ingrediencemi bohatými na  špenát, kale, u nás známý jako kadeřávek a bobule.

Pokud ale smoothies zrovna neladí s vašimi chuťovými buňkami, je na místě dodržovat vyváženou stravu a vitaminy do těla dostat pomocí doplňků stravy.

Všímejte si nedostatků

Podle odborníků je důležité, abychom si všímali toho, co nám naše tělo říká. Například nehty a vlasy, konkrétně jejich horšící se kvalita, napovídají, že něco není v pořádku. Pak stačí zaskočit k lékaři a podle krevních testů určit, které vitaminy nám chybí.

Nic se nemá přehánět

Než se ale pustíte do konzumace vitaminových doplňků stravy, musíte si ověřit, zda nepřijímáte příliš mnoho vitaminů rozpustných v tucích. Některé vitaminy jsou totiž  rozpustné v tucích, což znamená, že vaše tělo potřebuje, aby byly kombinovány s tukem z vašeho jídla, aby byly správně absorbovány a využity. Vitaminy A, D, E a K spadají do této kategorie, proto jich neužívejte více, než je doporučená denní dávka. Jinak nebudou volně procházet vaším tělem, jako to činí ve vodě rozpustné vitaminy, mezi které patří vitamin C a vitaminy B. Dále čtěte: Berber je velmi zdravá směs koření a bylin. Zkuste ji zařadit do své kuchyně.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte mimořádně krásné pobřeží a opravdový klenot Itálie

Dům a zahrada

Nezkazte si grilování špatným masem. Poradíme, jaké maso zvolit, abyste si užili gastronomický zážitek

Bydlení

Tipy, na čem všem můžete v létě výrazně ušetřit

Zavřít reklamu