Lněná semínka obsahují obrovské množství benefitů pro naše zdraví

Ačkoliv jsou lněná semínka velmi malá, skrývají v sobě mnoho živin
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
27. listopadu 2017 16:39 / Shutterstock
  6   0
Možná jen vegani umí opravdu ocenit lněná semínka, protože námi ostatními jsou většinou přehlížena.

Ve skutečnosti jsou plná živin a mají neuvěřitelnou schopnost vázat další živiny, které mají příznivé účinky na náš organismus.

Ačkoliv jsou malá, mají mnoho živin

Lněné semínko se používalo na vaření od nepaměti, a to zejména kvůli vláknině, kterou obsahuje. A ačkoliv je malé, obsahuje neskutečné množství živin. Tři polévkové lžíce lněných semínek denně vám zaručí dostatek omega-3-mastných kyselin, vlákniny, proteinů, vitamínu B1, či manganu. Kromě těchto hlavních živin jsou však semínka i plná železa, fosforu, selenu, draslíku, mědi či zinku, tedy látek, které jsou životně důležité pro regulaci hladiny cholesterolu i hladiny cukru v krvi. Proto mají hned několik pozitivních zdravotních účinků na naše tělo.

Pro hormonální rovnováhu v těle

Díky antioxidantům známým jako lignany, nám poskytují výhodu v boji proti stárnutí, podporují hormonální rovnováhu a buněčné zdraví. Zároveň podporují růst zdravých buněk ve střevech a mají tedy antivirové a antibakteriální vlastnosti.

Podpora zdravého trávení

Necháme-li lněná semínka nabobtnat ve vodě (ideálně 12 až 24 hodin) obalí se množstvím slizu, který zlepšuje střevní peristaltiku, usnadňuje vyprazdňování a rovněž změkčuje stolici. Významně je tak podpořeno zdravé trávení.

Snižují riziko některých druhů rakoviny

Lékaři předpokládají, že semínka dokáží snížit i riziko výskytu některých druhů rakoviny, například rakoviny prsu u žen. Opět právě díky antioxidantům. Jejich příznivé účinky jsou patrné i při rakovině prostaty či rakovině vaječníků.

Pro "čisté" tepny

Tuky přítomné v lněném semínku mají příznivé protizánětlivé vlastnosti a mohou chránit cévy před poškozením. Snižují hladinu nežádoucího cholesterolu a zabraňují tak ucpávání tepen.

Zmírňují následky menopauzy

Vzhledem ke schopnosti vyrovnávání hormonů mají skvělé účinky i pro ženy v menopauze. Snižují například úspěšně návaly horka.

Pro zdravou pokožku a vlasy

Lněná semínka obsahují i látky, které jsou prospěšné pro pokožku a vlasy. Jsou totiž plná esenciálních tuků a vitamínů skupiny B, které snižují suchost pokožky i ve vlasech. Zabraňují i přílišné tvorbě akné, ekzémů, či zarudnutí obličeje.

Jak je vidět, je mnoho důvodů, proč zařadit lněné semínku do svého jídelníčku.

📷
4
fotografie
Natálie Nová | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Dovolená u moře na konci sezóny: Kam se dá vyrazit i v září a říjnu?

Zprávy

Turecká krize se přelévá dále, rekordně padá další měna

Bydlení

Malba na zeď může být jedinečnou dekorací. Nechte se inspirovat

خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn