خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn

Probiotika potřebujeme k životu. Víte, v kterých potravinách je najdete?

Vsaďte na přírodní zdroje probiotik
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
06. března 2018 10:00 / Shutterstock
  4   0
Probiotika jsou často skloňována v souvislosti s lidským zdravím. Potravinářský průmysl nám je proto nabízí v nejrůznějších lákavých formách. Je opravdu potřeba za ně utrácet? A jsou kupované výrobky opravdu takovou výhrou? Máme velmi zajímavé informace.

Řadu let slýcháme z reklam, že aby naše zažívání dobře fungovalo, potřebujeme konzumovat probiotika. Jde o "hodné" bakterie, které mají bydlet v našem střevě a spolupodílet se na trávení a na fungování našeho imunitního systému.

Až potud je vše v pořádku. To je všechno pravda. Potíž ale nastává ve chvíli, kdy v rámci nabídky výrobců máme dle reklamy kupovat nejrůznější lahvičky s obsahem relativně malého množství nápoje, který obsahuje zaručeně obrovské množství hodných bakterií.

Kupujeme i ledacos navíc

Vedle mléčného nápoje kupujeme totiž ještě velký obsah cukru, umělých barviv a příchutí, které mají nápoji dodat šmrnc. Celý produkt je průmyslově upravován, konzervován, skladován, převážen. Představa, že jeho vypitím pomůžeme svému zdraví, je proto naprosto mylná a nesmyslná.

Obsah cukru je přímo živnou půdou pro množení nežádoucích bakterií ve střevech. Barviva, stabilizátory, emulgátory a konzervanty jsou s největší pravděpodobností příčinou rakoviny a dalších potíží. O tom, že změnou stravy se můžete rakovině vyhnout, jsme psali v tomto článku.

Stačí obyčejný jogurt

Přitom jako zdroj probiotik poslouží jakýkoli kysaný mléčný výrobek. Skvěle poslouží bílý jogurt s živými kulturami, kefír či cokoliv podobného. Máte-li přístup k domácímu mléku, můžete si vyrobit skvělý jogurt sami doma. Obsahem probiotik předčí ty kupované a nebude obsahovat žádné přídavné látky. Je tu ale otázka, zda je vůbec zapotřebí konzumovat mléčné výrobky, neboť poměrně značná část lidstva je na ně alergická. Naštěstí existují i jiné zdroje probiotik.

Kvašená zelenina

Příslušné hodné bakterie vznikají i při kvašení jiných výrobků, zejména při kvašení zeleniny. Typickým příkladem v našich končinách je kysané zelí. To splňuje řadu kritérií, které ho předurčují k používání. Je dobře skladovatelné, je dostupné a je z místních zdrojů. Hlávky zelí k nám neputují přes půl světa a navíc lze vyrábět kysané zelí i v domácích podmínkách. Abychom ale měli z kysaného zelí příslušný zisk hodných bakterií, je třeba ho konzumovat v syrovém stavu. Vařením ničíme jak bakterie, tak vitaminy.

Vedle kysaného zelí je vhodné používat i jiné druhy zeleniny. Dalším typicky českým zástupcem jsou tzv. "rychlokvašky", tedy okurky, které projdou procesem kvašení v nálevu. Můžete si ale také připravovat zeleninu kimči a další podle chuti a podle různých návodů, kterých je plný internet.

Jak kysané zelí pomáhá

Kysané zelí a další kysaná zelenina má obrovskou výhodu v tom, že neobsahuje přebytečné množství cukrů a dalších přidaných látek. Svým obsahem hodných bakterií potom přímo stimuluje imunitní systém. Vedle toho snižuje i hladinu cukru v krvi a zvyšuje účinnost inzulinu. Benefity tohoto působení se netýkají jen lidí nemocných cukrovkou, ale obecně všech lidí.

Vedle toho dochází po konzumaci kysaného zelí a podobných výrobků k poklesu hladiny cholesterolu, což se zase pozitivně projeví na lidském zdraví. O výhodách dávek vitaminu C jsme už také mnohokrát psali.

📷
3
fotografie
Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Nádherná místa, kde se můžete koupat po celý rok. Zadarmo vás zahřeje léčivá termální voda

Zprávy

Konec slevových akcí na alkoholické nápoje?

Bydlení

Proměňte svou starou ložnici v místo, kde se vám bude krásně spát i snít