Hledáte cvičení na rychlé hubnutí? Zkuste pomůcku, kterou jste používali jako děti

Za hodinu skákání spálíte až 2500 kilojoulů
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
25. července 2018 12:06 / Internet
  12   1
Švihadlo si asi každý pamatuje z dětství. Ale tušili jste, že skákání přes něj je nejlepší cesta k rychlému hubnutí? A hlavně můžete klidně cvičit doma.

Určitě si také pamatujete, jak jste skákala s holkami o přestávce ve škole přes švihadlo. A určitě si také pamatujete, jak jste se u tohoto pohybu pěkně zapotila. Takže pokud potřebujete zhubnout, měla byste se k této činnosti zase vrátit, protože za hodinu skákání spálíte zhruba 2500 kilojoulů. A to není zrovna málo.

Skákejte kdekoliv

Toto kardio cvičení má jednu obrovskou výhodu. Nemusíte kvůli tomu chodit do žádného fit centra. Klidně skákejte u vás doma nebo na chodbě, na dvorku, zahradě. A vzhledem k velikosti švihadla si jej také můžete vzít s sebou i na chatu či dovolenou.

Posílíte nohy i břicho

Během skákání si nejenom zformujete svaly na nohách, ale zároveň posilujete břicho a hrudník. Kromě toho si vylepšíte koordinaci celého těla a podpoříte činnost srdce.

Správný výběr švihadla

Je úplně jedno, jestli vás švihadlo bude stát stovku, nebo třeba pět. Především ale musí splňovat několik kritérií. Lano švihadla by nemělo být příliš tenké, jinak se vám do něj budou motat nohy a nebude mít správný švih. Důležitá je také délka švihadla. Ta by měla být taková, aby vám při stoupnutí si na jeho střed konce lana dosahovala do výšky ramen. A také si dobře „ohmatejte“ držadla. Ta by rovněž neměla v rukou klouzat.

Kvalitní obutí

Abyste si během skákání neničili klouby, myslete také na vhodné obutí. Dobré jsou například boty na aerobik či běh, které jsou odpružené.

Trénujte

Teď vám představíme pár technik skákání, se kterými můžete začít vaše cvičení. Při skákání hlavně vždy držte tělo i hlavu zpříma a při točení švihadlem zapojujte pouze zápěstí. Mezi jednotlivými cviky si dejte vždy pauzu, kterou proložte dřepy či výpady nebo jinými cviky, při kterých posílíte hýždě či břicho. Zajímají vás cviky na břišní svaly, kterými si zároveň potrénujete i pánevní dno? O tomto tématu jsme psali zde.

Sto snožmo

Začněte sto přeskoky snožmo. Nesnažte se vyskakovat příliš vysoko, protože byste se tím zbytečně zpomalovali a vysilovali.

S meziskokem

Pak si dejte padesát skoků snožmo s meziskokem. Váhu při skocích přenášejte opět na špičky.

Střídejte nohy

Poslední cvik, který si zařaďte, bude skákání přes švihadlo střídavě. Buď si jej dejte s meziskokem, v tomto případě si dejte padesát skoků, a nebo stovku bez něj. Snažte se přitahovat kolena co nejvýše.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

K našim sousedům nemusíte jezdit jenom na nákupy. Nabízí toho mnohem víc

Dům a zahrada

Oblíbené cukety. Co vám může úrodu zničit?

Bydlení

Obří kameny dodají zahradám půvab. Stejně jako oblázky nebo zajímavý štěrk

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu