Pečujte o svůj mozek, odmění se zvýšenou aktivitou i dobrou náladou

 Zdraví 
07. září 2019 18:59 / Jana Jančová
  0
📷
4 fotografie v galerii
Aby se váš mozek cítil šťastný, je potřeba pozitivně myslet Depositphotos
Tělo, zuby, vlasy i pleť. Všem těmto oblastem je často věnována pozornost, avšak vaši péči potřebuje i váš mozek.

Cítíte se po shonu všedního dne unavení? Jinými slovy, máte pocit, že vám to nemyslí? Není divu, životní tempo se neustále zrychluje, a proto i mozek je potřeba chránit a řádně se o něj starat. Je hned několik způsobů, jak na to.

Pozitivní myšlení

Aby se váš mozek cítil šťastný, je potřeba pozitivně myslet. Optimismus mu napomůže k efektivní činnosti. Stimuluje sebezdokonalování, motivuje k dalšímu rozvoji, povzbuzuje objevitelskou činnost a nové nápady.

Tužka a papír

Obyčejná tužka a papír začínají být v našich rukách vzácností. Nahradily je počítače, tablety a mobily. Přitom vědci prokázali, že v souvislosti s obyčejným psaním je více aktivizována mozková činnost a zlepšuje se výkon tohoto orgánu.

Zkuste meditaci

Ta je jednou z nejlepších forem fyzického i psychického odpočinku pro organismus. Meditace zbavuje napětí, uklidňuje a podle studií příznivě ovlivňuje činnost všech úseků mozku. Zlepšuje stav mysli i těla.

Patnáct minut spánku odpoledne

Dát si pověstného „šlofíka“ má opravdu smysl. Tělo při něm nabere nové fyzické síly a zaktivizuje se mozková činnost. Pouhých 10 - 15 minut odpoledního spánku prospěje také paměti a zlepší náladu. Tím pádem se zvýší pracovní výkon.

Pohrajte si, váš mozek to potřebuje

Než půjdete spát, váš mozek potřebuje trochu uvolnění po náročném dni. Zkuste si například chvíli malovat. Přes den zase zkuste svůj mozek pobavit hrou se slovy. Uvolníte se, navíc jde o velmi prospěšnou činnost pro váš mozek. Vědci prokázali, že tyto hry příznivě ovlivňují IQ a zvyšují výkon mozku.

Jeden jazyk znát nestačí, mozek chce víc

Jednou z činností blahodárně působících na mozek člověka je studium cizích jazyků. Je to nejlepší způsob, jak procvičit mozek, který takto odhalí své další možnosti. Dnes je v nabídce mnoho kurzů, mezi nimiž nechybí například výuka exotických či orientálních jazyků. Stačí se jen do některého z nich přihlásit.

Věnujte se kardiocvičení i běžným procházkám

Nejen vašemu tělu, ale i mozku udělá dobře kardiocvičení. Nabije jej novou energií a zkvalitní jeho rozumovou činnost. Podle odborníků stačí 15 - 30 minut podobné aktivity, anebo klidně i obyčejné procházky. Pokud máte pocit, že máte „unavený mozek“, pak tato činnost pro něj bude doslova elixírem života. Čtěte také: Běh lidem prospívá po fyzické i psychické stránce, ale není vhodný pro každého.

Nedělejte více věcí najednou

Pokud chcete dosáhnout co největší mozkové produktivity, zatěžujte v určitý čas mozek pouze jedním konkrétním úkolem. Jen tak je schopen dosáhnout maximální efektivity. Jednoduše si sestavte plán, podle kterého postupujte – plňte jednotlivé úkoly.

I mozek potřebuje vitaminy

Každý den bychom neměli zapomenout na přísun výživných látek, a to v první řadě vitaminů. Vitaminy skupiny B, C, D, E a P urychlují celodenní mozkovou činnost, zlepšují krátkodobou i dlouhodobou paměť, a v neposlední řadě také zdokonalují představivost.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Michal David otevřeně o největších hitech, Gottovi i o tom, co mu pomohlo po ztrátě malé dcery

Styl

Jak odhalit první příznaky sezonní afektivní poruchy. Někdy tento zimní stav může být opravdu vážný

Dům a zahrada

Zimní tip, jak načechrat a vyčistit koberec. Sníh to dokáže a vrátí mu i barvy

Zavřít reklamu