Jak se vyhnout nachlazení

Citrusy, ale i klasická česká jablka dodají dostatek vitaminu C
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
24. září 2019 16:56 / Pixabay
  1   0
V chladných ránech a večerech snadno podlehneme nachlazení, které není příjemné. Poradíme, jak se zbytečnému nachlazení vyhnout.

Příčin nachlazení je řada. Základem je samozřejmě příslušný vir rýmy či jiné podobné respirační nemoci. Ale spouštěčem je vystavení organismu zbytečné zátěži v podobě chladu, na který nejsme zvyklí.

Vhodné oblečení

V období podzimu je třeba mít vhodné oblečení, které je tvořeno několika vrstvami a můžeme je podle potřeby sundávat a opět přidávat. Doporučujeme, abyste na těle měli vždy spodní vrstvu, kterou můžete dokonce v případě potřeby převléknout. Košile či halenka nás může doprovázet celý den, ale pak bychom měli mít k dispozici tenký svetr a pak ještě vrstvu, která bude vhodná proti větru či do deště. Většina lidí podcení právě tuto věc, prochladne a dostanou virózu.

Pozor na pot

Kdo se více potí, měl by důsledně dbát na převlékání. Teď nemáme na mysli aspekt hygienický, ale čistě zdravotní prospěšnost pro daného člověka. Pro tělo totiž není problém pocení samotné. Při výšlapu, dokud se pohybujete, je vše v pořádku. Důležité je se převléknout do suchého v okamžiku, kdy se zastavíte. Berte si proto na výlety, ale i do práce náhradní oblečení. Nikdy nevíte, zda nebudete muset spěchat na tramvaj a neštěstí by tak mohlo snadno nastat.

Přijímejte hodně vitaminu C

Velmi dobrou prevencí nachlazení nejrůznějšího druhu je příjem vitaminu C. Jde o to ho přijímat průběžně. Vzít si tabletku, když na vás něco leze, sice není špatné, ale už asi mnoho nezachráníte. Doporučujeme na prvním místě konzumaci zeleniny a ovoce s vysokým obsahem tohoto vitaminu. Jako doplněk se pak hodí ale i vitamin v tabletách. Vitaminem C se nelze předávkovat.

Otužování

Výbornou prevencí nachlazení je otužování. Tělo si tak postupně zvyká na chlad. Nereaguje potom na něj nemocí, ale dokáže se s ním vyrovnat bez větších problémů. Otužování je vhodné pro většinu lidí, kteří jsou zdraví. Na pozoru by se ovšem měli mít lidé s nemocným srdcem. Otužujte se postupně a podle pravidel. Více o otužování najdete v článku zde.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Pohodové Vánoce bez stresu a starostí v zahraničí? Zkuste třeba italské Sorrento

Dům a zahrada

Kroky, jak zkontrolovat střechu před nástupem zimy

Bydlení

Trendem českých domácností je modernizace. Prokázal to i zajímavý průzkum

Zavřít reklamu