Uznávaný onkolog radí, jak se dožít stovky nebo i více let

Vysokého věku se dožívají častěji ženy než muži
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Zdraví 
13. května 2020 10:09 / Depositphotos
  161   6
Chcete si prodloužit život? Pak hoďte do popelnice boty na podpatku, místo čerstvého ovoce jezte mražené a choďte nazí. A věřte, že to není předčasný aprílový žertík, ale rada uznávaného lékaře.

Američan David Agus patří k renomovaným onkologům, ve svém oboru je jednoznačně celosvětově uznávanou kapacitou. Jeho rady se tedy vyplatí alespoň vyslyšet. Asi nejvíce překvapí ta, že je lépe odhodit svršky. Samozřejmě se nemůžeme procházet venku nazí, ale proč to nezkusit alespoň doma.

Pokud si více budeme všímat svého nahého těla, snáze předejdeme propuknutí zhoubné choroby. Jednou za čas si důkladně prohlédněte každý centimetr čtvereční vašeho těla, včetně vlasů, nehtů a podívejte se i do pusy.

Gen dlouhověkosti

To, jak dlouho můžeme žít, z jedné významné části ovlivňuje naše genová predispozice, a z druhé půlky náš životní styl. Odborné studie prokázaly, že geny dlouhověkosti vskutku existují. Ty mají moc udržet tělo v kondici do vysokého věku, pozitivně ovlivňují chod lidského organismu, v těle se udržuje větší hladina antioxidantů a mají větší sílu odolat vzniku vážným chorobám. Tito lidé rovněž vypadají i velmi mladistvě. Bohužel, takovou genovou predispozici nemá každý, ale asi jen ¼ z nás. U všech ostatních platí, že délku jejich života až z 80 % ovlivňuje způsob života. 

Doposud se udává, že maximální délka lidského života se pohybuje okolo 120 let. Všechna ta čísla a odborné studie jsou pěkné, ale nač nám bude dlouhý život, když jeho kvalita bude mizerná? Jak se dožít vysokého věku v dobrém stavu tak, abychom si jej mohli co nejdéle plnohodnotně užívat?

Přestaňte trápit své nohy

Zhoubný vliv podpatků už je prokázán. Záněty jsou spojené s některými degenerativními onemocněními, jako je například Alzheimer, rakovina, poruchy autoimunity či cukrovka. Nepohodlné boty způsobují zanícení nohy, ale ohrožené je celé tělo.

Probuďte se kávou

Rozumné pití kávy nebo čaje má na zdraví pozitivní vliv. I přesto, že někteří vědci kofeinu podsouvají podíl na infarktu, osteoporóze, vysokém krevním tlaku nebo rakovině, jiní tvrdí pravý opak. Takže se shodneme na tom, že běžné pití kávy, pokud běžné pro vás neznamená deset šálků denně, není zdraví škodlivé. Navíc vás ráno může hezky nastartovat. Psali jsme také: Jak působí káva na naše játra? Budete překvapeni.

Snídejte a jezte pravidelně

Ano, již ohraná a pro některé otravná rada. Ale je to nejlepší způsob, jak regulovat stres. Pokud tělo nedostane potravu v požadovaný čas, vyloučí stresový hormon kortizol, který se postará o uložení tuků. Nejdůležitější je správně posnídat. Nějakou zeleninu, pár plátků netučné šunky a kávu nebo čaj. A navíc vám to pomůže při hubnutí. No a prospěje vám také večer jedna sklenička červeného vína. Omezíte tak riziko srdečních chorob.

Narovnejte se

Bolavý krk a záda, bolest hlavy, ztuhlé klouby, nevolnost, špatný oběh krve, bolesti svalů, těžké dýchání, neurologické problémy – to vše mají na svědomí shrbená záda. Jestli se hrbíte, utlačujete i vnitřní orgány, které nemohou pracovat tak, jak by měly. Pokud je to i váš problém, zkuste se aspoň na chvilku protáhnout nebo si zacvičit. Jistě, v zaměstnání na cvičení není zrovna moc prostoru, ale na protažení si čas určitě najdete. Choďte vzpřímeně a vzpomeňte si na maminku a na její oblíbené: „Narovnej se!“

Jezte mražené

Většina ovoce a zeleniny v supermarketech neobsahuje po celý rok tolik živin jako ovoce a zelenina sklizené ze stromu. Jestliže konzumujete v zimě např. rajčata nebo papriky, sice se najíte, ale moc živin do sebe nedostanete. Jinak jsou však na tom mražené produkty, které si při prudkém zamrazení uchovají veškeré vitaminy a živiny. Konzumujte tedy jen sezonní ovoce a zeleninu, a není-li to možné, sáhněte raději po zmraženém balíčku.

Myslete pozitivně a usmívejte se

Úsměv vám dodá serotonin a endorfiny – obojí redukuje hladinu stresu. A to je hodně důležité. Stres je totiž největší zabiják. Pokud žijete dlouhodobě ve stresu, může vám to přivodit velmi vážné zdravotní komplikace. Omega-3 a omega-6 mastné kyseliny působí na organismus omlazujícím způsobem, antioxidačně a pomáhají snižovat hladinu tuků. Na dlouhověkost působí i dostatek sexu (bezpečného) a bohatý společenský život. Samota, život bez dětí, rodiny a přátel přispívají ke vzniku různých neduhů a zkracování kvalitního života. Celkově je důležité, v jaké psychické pohodě se nacházíte. Pozitivní pohled na život, schopnost se radovat z maličkostí a spokojenost, to jsou tajné formule dlouhověkosti.

Nezůstávejte sami

Prožívejte dny s rodinou nebo s přáteli. Dodá vám to pozitivní energii, nebudete se zabývat sami sebou a přestanete myslet na případné zdravotní problémy. Pokud nemáte rodinu, pořiďte si domácího mazlíčka. Pejsek vás přiměje k aktivním procházkám a prosluní vaše dny.  

Velmi důležitým faktorem je udržování optimální váhy. Neměli byste být ani obézní, ale ani příliš hubení. Ze svého života eliminujte stres, naučte se jej odbourávat, stejně jako relaxovat a odpočívat.

Prevence

Důležité je si uvědomit, že starat byste se o sebe měli již od útlého mládí. Neopomíjejte proto ani preventivní prohlídky. Na dlouhověkost může mít vliv i užívání zázračné bylinky, více si na toto téma přečtěte zde.

Hana Jordánová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Mystická místa, kde vám bude buď neskutečně dobře, nebo se budete neskutečně bát

Dům a zahrada

Pokud se chcete zbavit molů jednou provždy, musíte vědět, jak na to

Bydlení

Oleandr potřebuje přes zimu speciální místo i péči

Zavřít reklamu