Jak vybrat vhodný spalovač tuků. Každý umí něco jiného

Spalovače tuků vám pomohou dostat se na vaši vysněnou váhu
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
04. prosince 2020 17:19 / Depositphotos
  3   0
Chcete si koupit spalovač, ale nevíte, která látka je skutečně vhodná pro vás? Uděláme vám v tom jasno.

Pokud chcete zhubnout, bez pravidelného sportování a přiměřeného jídelníčku toho nedosáhnete. Neexistuje totiž žádná "zázračná" pilulka, která by vás zbavila tukových zásob, aniž byste museli přiložit sami ruku k dílu. Nicméně to neznamená, že všechny tyto produkty jsou k ničemu. Fungují, ale jejich cílem je umocnit či urychlit působení sportu.

Stimulovače

Na trhu můžete sehnat přípravky prodávané pod pojmem stimulační spalovače tuků a nestimulační spalovače. Každá skupina má trochu jiné účinky. Pojďme nejprve k první kategorii. Stimulační spalovače mají zahřívací účinky. To znamená, že zvyšují tělesnou teplotu a urychlují metabolismus. Kromě toho dodávají energii, kterou využijete při sportu. Pokud chcete tento druh spalovačů, pak se dívejte po přípravcích, které mají následující složení.

Kofein

Dejte si před cvičením kvalitní espresso a uvidíte, jak se krásně zapotíte. Kofein je totiž skvělý spalovač, který dokáže nastartovat metabolismus a zrychlit jej dokonce o 15 % během jedné až dvou hodin. Kromě kávy obsahuje kofein také zalený čaj a kakaové boby. A nebo sáhněte po přípravcích, které kofein obsahují, ideálně v kombinaci s vitaminem C, který dokáže kofein více nabudit a prodloužit vaši výkonnost. Tím pádem také během tréninku i spálíte více tuků. 

Taurin

Taurin je další látka přírodního původu, která se vyskytuje v živočišných potravinách, jako je maso a mléčné výrobky. A protože má velmi podobné účinky jako kofein, je to druhá nejčastější složka používaná jak do energetických nápojů, tak do výrobků, které pomáhají spalovat.

Synefrin

I s touto látkou se můžete velmi často setkat nejenom u energetických nápojů, ale také u spalovačů. Jde o přírodní stimulant, který snižuje pocit hladu, umí lehce zvýšit tělesnou teplotu a pomáhá proti únavě. Kromě toho zrychluje metabolismus a díky tomu rychleji spálíte potřebné tuky. 

Guarana

Gauarana je látka, která se používá už stovky let k podpoře energie a potlačení chuti k jídlu. Není také divu. Ze všech rostlin na světě obsahuje největší množství kofeinu. Guarana kromě toho také pomáhá při problémech s erekcí, stejně jako další rostliny, o nichž jsme psali zde. Vzhledem k vysokému obsahu kofeinu je potřeba při jejím používání dbát na doporučené dávkování. Pokud byste to přehnali, můžete trpět nespavostí, bolestmi hlavy, bušením srdce nebo dokonce úzkostmi. Takže s guaranou opatrně! 

Yohimbin

Yohimbin se nachází v kůře stromu pausinystalia yohimbe, který roste ve střední a západní Africe. Místní obyvatelé tuto látku používají jako afrodiziakum, ale kromě toho podporuje také spalování tuků. Ale i tato látka není zcela bez vedlejších účinků. Jelikož  udržuje hladinu adrenalinu na zvýšené úrovni, může její užívání způsobovat nevolnost, vysoký krevní tlak, úzkosti a záchvaty paniky.

Nestimulační spalovače

A pojďme ke druhé skupině spalovačů, tedy těm nestimulačním. Obecně platí, že nestimulační spalovače jsou k organismu šetrnější a využívají jako zdroj energie tuk uložený v těle. Proto jsou vhodné pro osoby, které jsou citlivé na kofein nebo synefrin. Jaké složky můžete tedy hledat u nestimulačních spalovačů?

L-karnitin

Tato přirozeně se vyskytující aminokyselina příznivě působí na srdce, mozek a kromě toho také urychluje přeměnu tuku na energii a zvyšuje fyzický výkon.

HCA

HCA je vlastně zkratka pro kyselinu hydroxycitronovou, která se vyskytuje v kůře  garcinie kambodžské. Co se týká hubnutí, pak HCA snižuje apetit, reguluje hladinu cholesterolu v krvi, snižuje riziko zánětu a dokonce dokáže redukovat břišní tuk. 

CLA

Konjugovaná kyselina linolová, tedy CLA, se přirozeně vyskytuje v mase a mléčných výrobcích a napomáhá přeměně tuků v energii. CLA je také součástí celé řady přípravků na hubnutí. Pomáhá zvýšit počet spálených kalorií, usnadnit hubnutí a stimulovat odbourávání tuků. CLA však není vhodné používat dlouhodobě, jelikož způsobuje průjem a plynatost, v krajím případě může poškodit i játra. 

Cholin

Cholin naleznete v masu, tučných rybách, vejcích i košťálové zelenině. Jde o základní živinu, která je potřebná pro optimální chod tělesných funkcí a udržení celkového zdraví. Dokáže ovlivnit jaterní činnost, vývoj mozku, pohyby svalů, nervový systém i metabolismus. I když si ve velké míře cholin vytvářejí játra, určitě je ho potřeba dodat do organismu také stravou.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Nejkrásnější pláže Evropy, na kterých byste letos neměli chybět

Dům a zahrada

Morče je skvělý mazlíček nejen pro děti. Takto se od sebe liší jednotlivá plemena

Bydlení

Jaký je rozdíl mezi proutěným a ratanovým nábytkem

Zavřít reklamu