Zdravé a krásné zoubky můžete u dětí podpořit i vhodnými potravinami

 Děti 
01. ledna 2021 09:40 / Marie Popelková
  0   0
📷
4 fotografie v galerii
Chrupu prospívá čištění zubů i některé potraviny Depositphotos
Kdo by nechtěl mít zdravé zoubky. Jenže pro to je třeba něco udělat. Malým dětem by měli rodiče začít čistit zoubky od prvního vyklubaného zoubku. Zdraví dětského chrupu dokáží pozitivně ovlivnit také některé potraviny.

Pokud se naučíte dětem servírovat vhodnou stravu, bude to mít dobrý vliv na jejich celkové zdraví. Konkrétně dětskému chrupu prospívá hned několik potravin. Představíme vám některé z nich.

Žádná potravina samozřejmě nenahradí poctivé čištění zoubků, ale když dětem zajistíte dostatečný přísun vitaminů a minerálů, nebudou se jim tak snadno vytvářet zubní kazy. Poradíme vám, co je pro zdravý růst dětských zoubků nezbytné.

Vápník je základ

Je všeobecně známo, že vápník posiluje kosti, tedy i zuby. V našem těle se vyskytuje ve velkém množství, každý ho máme přibližně kilogram. A je velmi důležitý, především proto, že tvoří základ kostí a zubů. V kostech máme až 99 % z celkového množství vápníku v našem těle. Denní dávka vápníku by se měla u zdravých dětí pohybovat kolem 500 g na den.

Potraviny obsahující vápník

  • mléčné výrobky
  • mák
  • ryby
  • zelenina
  • luštěniny a obiloviny
  • ořechy
  • sušené švestky

Fosfor pro pevné zuby

Po vápníku je fosfor druhý nejčastější minerál v lidském těle. V zubech a kostech je ho obsaženo asi 85 %. Jde o další klíčovou složku pro pevné a zdravé kosti a zuby. Dětem pomáhá při správném vývoji zoubků, vytváří pevnou zubní sklovinu a hraje také významnou roli při zásobování tělesných buněk energií. O tom, že zuby mohou odhalit řadu nemocí, jsme psali zde.

Potraviny obsahující fosfor

  • maso
  • ryby
  • obiloviny a luštěniny
  • vaječný žloutek
  • mléčné produkty
  • ořechy

Další vhodné potraviny

Potravin, které prospívají dětským zoubkům, je však podstatně více.

  • Celer - tato zelenina dokáže zuby přirozenou cestou vybělit.
  • Hrušky - studie z roku 2004 prokázala, že mají hrušky větší neutralizující efekt na kyselinu na zubní sklovině než jiné druhy ovoce včetně banánů, jablek, mandarinek a ananasu.
  • Sezamový olej - sezamová semínka údajně snižují zubní plak a pomáhají remineralizovat zubní sklovinu.
  • Brusinky - jsou zdrojem cenných polyfenolů, látek, které zabraňují bakteriím přilnout na zubní stěně a znemožňují jim zde vytvářet plak.
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Paris Hilton se bude za pár dní vdávat. Svatební hostina bude na dědečkově panství

Styl

Mnoho lidí si stále neumí umýt ruce. Přitom na správném postupu teď záleží více než kdy jindy

Dům a zahrada

Zazimování levandule. Pozor si dejte hlavně na stonky

Zavřít reklamu