Po Vánocích přijde vhod. Sedmidenní dietní plán s obsahem dva tisíce kalorií

 Ostatní 
28. prosince 2020 09:33 / Mirka Malá
  17   5
📷
4 fotografie v galerii
Tento plán pomůže zhubnout po Vánocích Depositphotos
Všichni to dobře známe. Po vánočních svátcích obvykle přibereme pár kilo. Kdo by si také odepřel bramborový salát a vánoční cukroví. Sedmidenní stravovací plán o 2 000 kaloriích tak většině po Vánocích přijde vhod a můžete se ho držet dlouhodobě.

Tento dietní plán se 2 000 kalorií navržený odborníkem na výživu odstraňuje dohady o správném stravování, a také usnadňuje nakupování a přípravu jídla. Dietologové navrhli tento plán tak, aby obsahoval chutná plnohodnotná jídla, a také dvě svačinky každý den. Většině by tento dietní plán měl pomoci zhubnout několik kilogramů, ale můžete se ho držet i dlouhodobě a udržet si tak svoji postavu. Plán je sestaven tak, aby odpovídal zdravému stravování a obsahoval všechny potřebné živiny.

Jak to funguje

Nebojte se postupovat podle tohoto plánu tak, jak byl navržen, popřípadě si můžete jednotlivá jídla prohodit. Každý den budete jíst tři chutná jídla a dvě svačiny. Dopřát si můžete i svoje oblíbené nápoje jako třeba kávu.

1. den

Ke snídani si udělejte ovesnou kaši s jablkem a pekanovými ořechy. K obědu si připravte tuňákový salát s avokádem a dvěma plátky celozrnného chleba. Ke svačině si můžete dopřát banán nebo ho v mixéru rozmělnit s kakaovým práškem a udělat si banánovočokoládový krém. Ke druhé svačině si dejte trochu mrkvových chipsů a hummus. Den pak zakončíte večeří v podobě grilovaných kuřecích prsou se zeleninou a celozrnným kuskusem.

2. den

Snídaně v podobě míchaných vajec v celozrnné tortille se šťouchanými černými fazolemi a strouhaným čedarem, k obědu veggie burger v celozrnné pitě se zeleninou, fetou a jogurtem, ke svačinám pistácie a později karamelový popcorn, večeře bude mít podobu hovězího steaku se zeleninou, například mrkví a fazolkami.

3. den

Ke snídani plátek celozrnného chleba namazaného ricottou s medem obložený fíkovými plátky. Na oběd si připravte quinou s cizrnou, mrkví, baby špenátem a řepou, vše zalité zálivkou z oleje, citronu a hořčice. Ke svačinkám si připravte mléčný shake se skořicí a později olivy s trochou fety. Večeři bude tentokrát tvořit kuřecí s mangem a avokádem.

4. den

Snídaně bude tentokrát v podobě mléka s cereáliemi a ovocem, ideálně borůvkami, oběd pak bude tvořit salát s grilovaným kuřecím a sezamem, svačinky v podobě pečeného jablka s javorovým sirupem a později kukuřičné tortilla chipsy se salsou. Den zakočíte večeří složenou ze steaku a grilované zeleniny.

5. den

Snídaně pátého dne bude mít podobu celozrnného plátku chleba s avokádem a volským okem. Na oběd si přichystejte 2 plátky celozrnného chleba s kuřecím, hruškou a čedarem. Na svačinky si připravte vícezrnnou vafli s trochou tvarohu a ovocem a později proteinovou tyčinku. K večeři si udělejte grilované kuřecí s tmavou rýží a limetkovou omáčkou.

6. den

Snídani tvoří plátek celozrnného chleba namočeného ve vajíčku a opečeného na pánvi. Na chleba následně položíte uvařenou slaninu, kousek banánu a vše zalijete javorovým sirupem. Oběd se skládá z celozrnných špaget s baby špenátem a krevetami. Svačinky tentokrát budou z celerových tyčinek namazaných slunečnicovým máslem a později si můžete dopřát také lehkou kuřecí polévku. Věčeři tvoří grilované kuřecí s granátovým jablkem, mátou a balsamikem.

7. den

Ke snídani si dejte řecký jogurt s granolou a čerstvým ovocem, k obědu pak batátu se žampiony, fazolkami, parmazánem a piniovými oříšky. Ke svačinkám vařená vejce a později kousek čedaru s kešu a brusinkami. Poslední večeří tohoto dietního plánu pak jsou krevety s quinoou a černými fazolemi. Dále čtěte: Co je zelená středomořská dieta, kterou podporuje i věda, a jak funguje.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Madonnina dcera Lourdes promluvila o tom, proč se od své slavné matky distancovala hned po střední škole a...

Styl

Sexuální násilí má nejen psychické, ale také dlouhodobé fyzické dopady

Tech

Jak na instalaci Windows 11 na nepodporovaných PC. Krok za krokem

Zavřít reklamu