Tento reklamní klip vás chytne za srdce a přenese do říše snů. Podívejte se na něj
Tento reklamní spot si okamžitě zamilujete. Objevují se v něm rozevláté romantické záběry, krásná mladá žena, atraktivní auto a vše je podkresleno podmanivou hudbou. Právě hudba je jednou z nejsilnějších stránek celého klipu. Jedná se o moderní adaptaci písně „Mon manège à moi“, kterou původně nazpívala světoznámá francouzská šansoniérka Edith Piaf. Název skladby by se dal přeložit jako „Můj vlastní kolotoč“.
Francouzská hudba byla pro tento vůz zvolena cíleně. Nový Peugeot 308 byl totiž kompletně vytvořen ve Francii, od designu ve vývojovém centru Vélizy nedaleko Paříže až po výrobu v továrně v Mulhouse nedaleko francouzsko-německých hranic. Klip produkovala agentura OPEn a natočil ho režisér Jan Wentz. Toto jméno vám možná moc neřekne, pravdou však je, že stojí za celou řadou reklamních klipů, z nichž některé se nesmazatelně zapsaly do seznamu nejúspěšnějších reklam všech dob.
Jan Wentz je jedním z nejžádanějších komerčních režisérů v Evropě. Pracoval pro řadu automobilek i jiných světoznámých značek. Mimochodem jeho dílem je i druhá velice povedená reklama pro Peugeot na model 208. Jan Wentz se narodil v Německu a vystudoval v USA, kde získal patřičný základ pro to, aby vyhověl vysokým nárokům mezinárodních firem z hlediska reklamní tvorby. Jeho ochrannou známkou a uměním, v němž se mu málokdo vyrovná, je schopnost zachytit kamerou klíčové momenty a podat je novátorským a poetickým stylem, v němž dominují lidské emoce.
Emoce jsou i centrem dění v reklamním spotu na nový Peugeot 308. Smyslný text písně dokonale dotváří podmanivé záběry. O čem vlastně Edith Piaf v písni zpívá? Doslovný překlad by zněl asi takto:
Způsobuješ, že se mi točí hlava.
Jsi mým vlastním kolotočem.
Jsem stále jako na večírku.
Když mě držíš v náručí.
Obletěla bych celý svět.
Víc už se točit nelze.
Země není dost kulatá.
Aby mě omráčila tak jako ty.