Víra, že my sami můžeme život změnit k lepšímu, skutečně vede k lepší kvalitě života, potvrzují psychologové

 Ostatní 
23. května 2022 10:56 / Mirka Malá
  0
📷
2 fotografie v galerii
Sezením doma v depresích se váš život nezlepší Depositphotos
V posledních letech je otázka duševního zdraví stále důležitější. Řada lidí se potýká nejen s vážnými duševními poruchami, ale i s obyčejnými pocity beznaděje a zmaru. Přitom existuje pár běžných věcí, díky kterým je možné vlastní život skutečně změnit k lepšímu.

Stačí k tomu obyčejná víra v to, že sami můžeme něco na našich životech změnit. Mnoha lidem se to ale zdá nemožné a upadají do nespokojenosti, deprese a letargie. A jejich životy se nejen nezkvalitňují, ale díky horšící se psychické pohodě se fakticky takovým přístupem zhoršují.

Víra a vlastní aktivita

Nedávná dánská psychologická studie skutečně potvrdila, že dobrým duševním zdravím a životní pohodou skutečně disponují primárně ti, kdo pravidelně pro své zdravé duševno něco dělají. A co víc, studie také potvrdila, že už sama víra v to, že lze něco změnit k lepšímu, vylepšuje psychickou pohodu.

Psychologové tomuto fenoménu říkají "vnitřní místo kontroly". Podle tohoto konceptu lidé, kteří ho mají, věří, že je to právě jejich vlastní chování a postoje, co určuje jejich pohodu a kvalitní život. Na druhou stranu ti, kteří vnitřním místem kontroly nedisponují nebo ho neumí používat, věří, že se svými životy nemůžou nic udělat, protože za to obvykle můžou nějaké vnější okolnosti.

Zůstaňte aktivní

Pokud máte pocit, že váš život zkrátka nemůže být lepší a nejste spokojení, pak vězte, že nepřijede žádný princ na bílém koni, ani chrabrý rytíř a ani se nestane žádný zázrak, který to ze dne na den změní. Za změnou k lepšímu musíte být vy sami.

Proto je vaše vlastní aktivita důležitá. Pokud už jste ale ve stavu, kdy cítíte deprese a stres, pak musíte postupovat pomalu. Nebuďte pasivní a neseďte doma u televize s pivem nebo vínem. Choďte do přírody, mezi přátele, začněte se zajímat o své okolí, najděte si koníčka. A hlavně buďte sociálně aktivní. Zapojte se do aktivit ve vašem okolí, choďte cvičit, kde poznáte nové lidi, nebo se přihlaste do nějakého kurzu. To jsou všechno věci, které vás postupně vytáhnou z depresí a beznaděje a vylepší vaši náladu.

Pak už je to jenom krok k tomu, abyste si byli schopní stanovit nové cíle, za kterými si postupně půjdete. Díky těmto vašim vlastním aktivitám tak budou odcházet nejen negativní psychické stavy, ale vy sami se budete cítit důležitější, sebevědomější a váš život bude smysluplnější.

Všechny tyto věci jsou nutným základem dobrého duševního zdraví i kvalitního života. Budete se cítit rozhodně spokojeněji, získáte dávno ztracenou energii. Váš život zkrátka začne dávat smysl. Bez vlastní víry a vlastní aktivity to ale nepůjde.

Autorský článek, další zdroj: The Conversation.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Vdovec po Pilarové sklidil obrovský obdiv za to, co udělal na její památku. Splnil Evě její přání a...

Styl

Čtyřikrát zkontrolovat zamčené dveře nebo vypnutou troubu, to je OCD. Zní to legračně, ale sranda to...

Dům a zahrada

Nenechávejte koření v kupovaných sáčcích. Hrozí plíseň i ztráta chuti