Lze zhubnout pomocí veganské diety? Ano, ale dávejte pozor na to, co jíte, vysvětluje nutriční specialistka

 Ostatní 
13. dubna 2022 07:51 / Mirka Malá
  0
📷
2 fotografie v galerii
Ani veganská strava není dlouhodobě zdravá Depositphotos
Veganská strava má sice svoje mínusy, mezi které mimo jiné patří nutnost pravidelného doplňování některých vitamínů, obecně jde ale o stravu, kterou je možné využít i krátkodobě pro hubnutí.

Existují studie podle kterých lidé, kteří jedí více rostlinných potravin, mají v průměru nižší hmotnost než ti, kteří jedí maso, mléčné výrobky a vejce. Takže veganskou stravu je možné využít pro hubnutí. Ovšem pozor, veganské potraviny se dnes snadno kupují zpracované, a to je špatně. Obsahují kromě jiného také cukr, takže pokud byste si snad chtěli nakoupit do zásoby v supermarketu veganské karbanátky, nic moc nezhubnete.

Jak zhubnout pomocí veganské stravy

Zaměřte se především na vlákninu. "Vláknina je komplexní sacharid, který nedokážeme strávit, a proto se mikroby ve střevech živí vlákninou, aby mohly růst a přežít," vysvětluje nutriční specialistka Jenna Hope pro Live Science. "Protože vláknina není trávena dále v trávicím systému jako jiné potraviny, trvá déle, než se dostane do střev, a proto nás také déle zasytí."

Těm, kteří se snaží zhubnout, může konzumace potravin bohatých na vlákninu rostlinného původu pomoci udržet energii a udržet plný žaludek po delší dobu. A skvělá zpráva je, že vláknina se z velké části nachází v surovinách, které tvoří velkou část veganské stravy. Takže pro hubnutí se zaměřte především na  fazole, luštěniny, zeleninu, ovoce a celozrnné výrobky. Nezapomeňte ani na ořechy, protože jsou bohaté na zdravé tuky, které přispívají k podpoře zdraví mozku, zdraví kloubů a produkci hormonů.

Vynechejte rafinovaný cukr

Cukr je hlavním důvodem přibírání na váze, protože má vysoký obsah kalorií a nízký obsah živin. Cukr je často skrytý v seznamu přísad a může být dokonce schován za různými názvy. Všímejte si proto etiket a hledejte glukózu, dextrózu, fruktózu, sacharózu, maltózu, laktózu a galaktózu, protože to vše je cukr.

Cukr ale nemusíte úplně omezovat cukr, jen je třeba se vyhýbat tomu rafinovanému. Ve veganské stravě je navíc sladkého ovoce poměrně dost. Kromě toho můžete zkusit zkombinovat jídlo s vyšším obsahem cukru se zdrojem vlákniny, abyste zpomalili uvolňování cukru do krevního řečiště.

Veganskou stravou, kterou budete dodržovat po dobu několika týdnů, lze zhubnout při dodržování všech pravidel, Nicméně ani tak nejde o zaručený zázrak. Každé tělo funguje jinak a je možné, že konkrétně vám by lépe vyhovoval jiný typ stravy. Navíc se veganství nedržte dlouho, protože jinak byste museli začít doplňovat některé živiny a vitamíny pomocí doplňků stravy, aby pro vás veganská strava nakonec nestala zdrojem zdravotních problémů.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Manželský pár rozprodal kvůli rozvodu sbírku umění za neuvěřitelných 21 miliard korun

Styl

Brambory je vhodné konzumovat často. Obsahují nespočet živin a také dobře zasytí

Dům a zahrada

Posedíte si rádi večer na zahradě? Zasaďte si květiny, které nejvíce voní v noci

Zavřít reklamu