Netrapte své tělo ani duši, jděte na hubnutí chytře. Specialistka na výživu přináší hned několik doporučení

Domácí zmrzlinu si vyrobíte i bez cukru
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
03. července 2021 11:15 / Pixabay
  0   0
V horku nemáme příliš chuť na jídlo. Této skutečnosti můžete využít a začít hubnout. Máme k tomu několik dobrých doporučení.

Když nastane léto, tělo se snaží ochladit. Příliš mnoho těžkých potravin, které jsou navíc vysoce energetické, není proto žádoucí. Tělo to obvykle ví, jen my se stále snažíme mu vnutit opak. "Netrapte své tělo ani duši, pojďte na hubnutí chytře," říká MUDr. Václava Kunová, která se touto problamatikou zabývá již léta.

Poslouchejte své tělo

Jestliže v létě prostě nemáte hlad, pak se nesnažte nutit do jídla, ale prostě jídlo klidně vynechejte nebo si dejte jen takovou porci, která vám bude vyhovovat. Je naprosto nesmyslné jíst těžká jídla. Pečené kachny, smetanové omáčky, vepřové se zelím a knedlíkem a jiné pokrmy tradiční české kuchyně mohou být skvělé v chladnějších obdobích roku, ale k létu se nehodí. Přesto na mnoha letních svatbách vévodí svíčková a v mnoha domácnostech se drží jídelníček, který by se hodil spíš pro leden než pro červenec. Přitom někde v koutku duše víte, že vaše tělo volá po zelenině, ovoci, nápojích a celkově po ochlazení a omezení příjmu i výdeje energie.

Nápoje

Jenže právě z hlediska hubnutí dělá mnoho lidí v oblasti nápojů velkou chybu. Zatímco pít vodu, čaj, kávu či jiné nápoje bez cukru je dobrá volba, stále mnoho lidí kupuje nápoje slazené. Tím způsobem se ale zhubnout nedá. Přitom slazené nápoje ani nemají schopnost tělo osvěžit. Po vypití sladké limonády se obvykle dostavuje znovu žízeň. Totéž platí i pro zbytečně příliš ochlazené nápoje. Je sice někdy vhodné využít chlazené nápoje pro rychlé ochlazení těla, ale počítejte s tím, že takové tekutiny tělo rychle vyloučí. Popíjení vlažného čaje či citronády pokojové teploty může být mnohem lepší.

Jídlo

Konzumované pokrmy by v teplých měsících měly obsahovat významně vyšší podíl zeleniny. Důvodem je, že v zelenině dodáváme tělu i dostatek tekutin. Okurky, papriky, cukety i rajčata jsou doslova nabité dobře vstřebatelnými tekutinami. V kombinaci se solí se pak vytváří potřebné složení, které doplňuje tekutiny i sůl ztracenou potem. V létě je tělo mnohem víc ochotné se vzdát různých příloh, zejména knedlíků či těstovin. Přesun pozornosti k zelenině a zdroji bílkovin, kterým může být maso nebo i luštěniny, pak tělu vysloveně prospívá. Inspirovat se můžete i třeba v článku zde, kde jsou popsané některé metody jak zhubnout.

Svačiny, dezerty a zmrzlina

V létě je přirozené konzumovat k svačinám ovoce. Máte-li rádi sladké, bude vám ovoce chutnat, ale přitom bude mít mnohem méně kalorií než opravdové zákusky. Navíc obsahuje i vlákninu, takže jeho glykemický index bude rozhodně nižší než u sladkého pečiva. Ovoce nahradí také dezert, jen jej nepřislazujte. Zmrzliny pak nekonzumujte kupované slazené, ale vyrábějte si kvalitní domácí zmrzlinu. Buď můžete použít ovoce, které vám vyrostlo na zahrádce a které dáte k tomu účelu zmrazit do mrazáku, nebo si kupte ovoce na trhu a naložte s ním stejně. Příprava chutné domácí zmrzliny je přitom velmi jednoduchá. Mražené ovoce nasypete do nožového mixeru a přidáte smetanu. Na doslazení je vhodné použít buď zmrzlý banán nebo můžete využít čekankový sirup, který je velmi dietní a přitom chutný.

Letních návyků se držte

K účinnému zhubnutí pak stačí se letních návyků držet. Sice se bude s postupujícím časem proměňovat skladba vašich jídel, ale budete-li se více držet zeleniny a vyloučíte-li přidaný cukr a nahradíte sladké ovocem, máte reálnou šanci zhubnout i hodně kilogramů. Jakmile to vnější teplota dovolí, přidávejte do svého programu i procházky a různé pohybové aktivity. V teplých měsících je nepochybně skvělé plavání. Ale i když budete držet siestu, večer je obvykle příhodná teplota i pro významnější pohyb. Nezapomínejte na popíjení vody i v chladnějších měsících. Bude jí možná o něco méně než v létě, ale i tak je dostatek tekutin potřebný pro správné fungování našeho metabolismu.

Zdroj: Hubnout neznamená jíst méně, 15 jednoduchých rad pro hubnutí

Bronislava Silná | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Komplikace pro turisty mířící do Řecka. V zemi dochází k prudkému zhoršení covidové situace

Dům a zahrada

Vypěstujte si asijskou superbylinu, zdroj cenných minerálů a vitaminů

Bydlení

Kuchyňská sůl patří mezi užitečné pomocníky v domácnosti. Odstraní skvrny z prádla i koberce

Zavřít reklamu