Nejčastější návyky, které vám brání zhubnout. Zbavte se jich a kila půjdou dolů

 Zdraví 
29. června 2021 12:48 / Zuzana Procházková
  0
📷
5 fotografií v galerii
V dnešní době je na trhu až neuvěřitelné množství nesmyslných hubnoucích programů Pixabay
Už několik dní nebo týdnů držíte dietu, cvičíte, ale ručička váhy ukazuje stále stejné číslo? Nejste jediní, tento problém trápí spoustu lidí. Ve většině případů je potřeba vzdát se několika zaběhlých návyků, které zpomalují hubnutí. Poradíme vám proto, co byste měli přestat dělat, jestliže chcete zhubnout.

Základním pravidlem k tomu, abyste zhubli, je čistá matematika. Musíte vydat více energie, než přijmete. Pokud toto pravidlo nedodržujete, i když jste omezili veškeré nezdravé potraviny, jen těžko se ručička váhy pohne.

V opačném případě, pokud si příjem i výdej hlídáte, sportujete, ale stále nehubnete, možná je za tím jeden z vašich starých návyků. Některé z nich totiž mnohdy brání nebo výrazné zpomalují hubnutí. Ukážeme si, které z nich jsou nejhorší.

Nesmyslné diety a hubnoucí programy

V dnešní době je na trhu až neuvěřitelné množství hubnoucích programů, speciálních diet, cvičebních programů a dalších trendů, které slibují rychlé shození přebytečných kil a udržení ideální váhy. Ve většině případů se jedná bohužel o prostý marketingový tah, který má za účel nalákat lidi, kteří chtějí v rekordně krátkém čase shodit kila. Diety jsou však často drastické, nevýživné, jednodruhové, které ve výsledku ničí organismus.

Jestli vám tedy dieta slibuje zhubnutí 5 kilogramů za týden, dejte od ní ruce pryč. Přirozené a zdravé hubnutí je kolem 0,5 kilogramu týdně. V ideálním případě si nechte jídelníček vytvořit u odborníka, který vám ho udělá přesně na míru.

Vyhněte se průmyslově zpracovaným potravinám

Všechny potraviny, které jsou průmyslově zpracované, prošly komerční výrobou, jejíž cílem je zlevnění a zjednodušení výroby, dlouhá možnost skladování a pro spotřebitele nenáročná příprava ke konzumaci. Tyto potraviny jsou většinou nabité „éčky“, dochucovadly, nezdravými tuky či přidaným cukrem, což je pro náš organismus nezdravé.

Bohužel i mnohé cereálie, müsli tyčinky, sušenky, krekry a další potraviny jsou průmyslově zpracované. A i když se tváří velmi zdravě, ve skutečnosti nejsou. Pokud si během diety pravidelně dopřáváte cereálie nebo müsli tyčinky, které jsou průmyslově zpracované, a nehubnete, možná je právě toto příčinou.

Nevhodně zvolená pohybová aktivita

Stejně tak jako ke zdravému životnímu stylu i k hubnutí patří cvičení. Bohužel hodně lidí, kteří začali hubnout, pouze změnili jídelníček, ale moc se jim nechce cvičit. Na to je potřeba dát si velký pozor. Při hladovění a výrazné dietě tělo spaluje svaly, ne tuky, a navíc se zpomaluje metabolismus a tělo si ukládá energii do tukových zásob. Což je velmi nežádoucí.

Avšak ani přemíra cvičení, zejména silových tréninků, není pro hubnutí vhodná. A to v tom ohledu, že by vám kvůli každodenním silovým tréninkům mohly výrazně narůst svaly, čímž by spíše ručička váhy šla nahoru. Ideální je zařadit areobní aktivity jako běhání, aerobik, jízda na kole a k tomu si občas zacvičit i silový trénink. Dále čtěte: Zbavte se nateklých nohou jednou provždy díky těmto tipům.

Zdroj info: www.healthline.comwww.aarp.orgwww.nbcnews.com.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Daniel Landa se po koronavirových skandálech vrací k hudbě

Styl

Domácí kyslíková terapie je snadnou cestou ke zlepšení stavu pleti

Dům a zahrada

Kdo chce mít na jaře krásný trávník, musí se v zimě vyvarovat časté chyby a navíc jej v únoru správně...

Zavřít reklamu