Hroznový cukr jako lepší varianta pro naše zdraví? Podívejte se na fakta

I u zdravého cukru platí známé všeho s mírou. Stále je to cukr
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
07. září 2017 09:50 / Shutterstock
  1   0
O cukru se často mluví jako o bílém jedu. Naproti tomu víme, že cukr je nezbytný pro náš mozek a potřebujeme ho k životu. Jaký cukr užívat, aby to bylo pro naše tělo prospěšné?

Hlavním rozdílem mezi běžným cukrem neboli sacharózou a cukrem hroznovým zvaným glukóza je jejich složení. Protože glukóza je monosacharid, nejjednodušší cukr, znamená to v praxi, že se rychleji uvolňuje do krve. Právě díky tomu může sloužit jako pohotový zdroj energie pro svaly i mozek. Vyskytuje se v hroznovém vínu a v medu. Hroznový cukr zvýší hladinu cukru v krvi téměř okamžitě, protože zhruba do dvou minut po konzumaci se ocitne v krevním řečišti.

Glukózu naše tělo opravdu potřebuje a náš mozek je na jejím dodání závislý. Ovšem je potřeba si uvědomit, že jí nepotřebujeme mnoho a že ji získáme z jakýchkoliv stravitelných sacharidů, tedy i z ovoce a zeleniny. Klasický cukr tedy vůbec nemusíme přijímat.

Proč bychom se měli klasickému cukru raději vyhnout?

  • způsobuje nadváhu díky vysoké kalorické, ale téměř žádné výživové hodnotě
  • nahrává překyselení organismu
  • podporuje kvasinkové infekce
  • oslabuje imunitní systém
  • zhoršuje hyperaktivitu a agresivitu
  • horšuje paměť tím, že spotřebovává vitaminy skupiny B, které jsou důležité pro správné fungování mozku
  • napomáhá stárnutí kůže – narušuje její kolagen
  • přispívá ke kolísání hladiny krevního cukru
  • vyčerpává zásoby vitamínů a minerálů
  • je návykový

Hroznový cukr ano či ne?

Hroznový cukr je jistě dobrou variantou, když potřebujeme okamžitý přísun energie. Ocení ho sportovci, lidé na dlouhých túrách, řidiči či studenti při učení a lidé při náročném zaměstnání.

Hroznový cukr se naopak nehodí jako zdroj energie třeba pro nemocné s nechutenstvím, protože jde o energii rychlou, která se zase poměrně brzy spálí. Nedostatečnou výživu tak nahradit nedokáže.

Je omyl používat hroznový cukr na slazení v domnění, že má méně energie než klasický cukr. Pravda je taková, že energie má stejně, ale jeho sladivost je o něco nižší, takže ve skutečnosti se glukózy na stejně sladkou chuť spotřebuje o něco více.

Je pravdou, že hroznový cukr méně zatěžuje trávení. Na druhou stranu vás sice rychle vyvede z únavy, ale stejně rychle vyvolává pocit hladu, takže máte potřebu zase něco sníst.

Shrnuto a podtrženo. Je to prostě přece jenom cukr a i tady platí, že všeho s mírou.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Tajemná atmosféra, spalující vedro i sníh: To jsou nejzvláštnější pouště na naší planetě

Dům a zahrada

Způsoby, jak vytvořit dojem vysokého stropu

Bydlení

Nedostatek přirozeného světla má vliv na zdraví. Citlivé jsou na to hlavně děti

خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn خرید vpn
Zavřít reklamu