Kokosový cukr se stává hitem. Důvody, proč ho určitě konzumovat, vás překvapí

Kokosový cukr je bohatý na vitamíny i minerální látky a je vhodný pro diabetiky
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Zdraví 
19. května 2018 11:29 / Shutterstock
  0   1
Kokosové šílenství pokračuje a postupně přicházíme na chuť mnohým způsobům využívání plodů kokosové palmy. Za co všechno tedy můžeme vděčit tomuto exotickému stromu?

O kokosovém oleji se už toho napsalo nepočítaně a po prvotním nadšení z této superpotraviny jsme zjistili, že kokosový olej skutečně skvělý je, ale více v kosmetice, než v kuchyni. Neméně známá je už i kokosová mouka a mléko. Teď přichází na řadu kokosový cukr, na kterém je zajímavé to, že je vyráběn z nektaru květů kokosové palmy. Jak zdravě sladit? Čtěte více.

Je bohatý na vitamíny a minerální látky

Kokosový cukr obsahuje samé dobré věci. Na rozdíl od rafinovaného bílého cukru, který je zdrojem prázdných kalorií, kokosový cukr obsahuje vysoký podíl vitamínů B a C. Obsahuje také vzácný inulin, který najdete už jen v čekance či artyčocích. Kromě sacharózy obsahuje glukózu a fruktózu. Pro srovnání, bílý cukr je čistá sacharóza. Kokosový cukr je možné, pokud jde o vlastnosti, přirovnat k včelímu medu.

Co ještě obsahuje kokosový cukr?

  • kalcium
  • draslík
  • dusík
  • jód
  • fosfor
  • selen
  • mangan
  • zinek
  • železo 

Nízký glykemický index 

Obrovskou výhodou kokosového cukru je, že má nízký glykemický index a množství prospěšných živin. Když jsme už načrtli glykemický index, je třeba dodat, že zatím co hodnota kokosového cukru je 30-35, hodnota bílého rafinovaného cukru je až 70. Nicméně, abychom byli féroví, sladidlo stévie má glykemický index nula, agáve pod 30. Čím je tato hodnota vyšší, tím více inzulínu musí tělo vyplavit a o to více tuku se následně ukládá v organismu. Kokosový cukr je jako jeden z mála vhodný i pro diabetiky. Jako prevence diabetu poslouží i tato skvělá potravina.

A o co více informací máme o klasickém rafinovaném cukru, o to raději saháme po různých zdravějších alternativách, ke kterým kokosový cukr rozhodně patří. Mnozí z vás už jistě přešli od bílého cukru k hnědému třtinovému. Hitem se teď stává kokosový cukr, který je ještě zdravější než ten třtinový. 

Výhody kokosového cukru

Kokosový cukr pochází převážně z Filipín a Indonésie. Zpracovává se ručně a šetrně. V praxi to znamená, že se nerafinuje, nefiltruje a neobsahuje žádné konzervační látky. Bylo prokázáno, že kokosový cukr má, díky svému složení, antivirové a antibakteriální účinky, usnadňuje hubnutí, posiluje imunitu a kosti.

Kromě výše zmíněného, má kokosový cukr opravdu velmi lahodnou chuť a mnohým spotřebitelům vyhovuje i fakt, že není tak sladký jako ten řepný. Zase o důvod víc, proč dát jednou provždy cukru z řepy sbohem.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte Karpacz, horské městečko v polské části Krkonoš

Dům a zahrada

Dřevěné nádobí vám vydrží mnohem déle při dodržení těchto 4 bodů

Bydlení

I maličkosti spláchnuté do záchodu dokáží zničit čerpadlo. Co vše do WC nepatří?

Zavřít reklamu