Každý typ postavy vyžaduje k hubnutí jiný přístup. Zjistěte, jak jste na tom právě vy

Jaký typ jste vy: hruška, jablko nebo dítě?
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Ostatní 
28. července 2018 09:29 / Shutterstock
  0   0
Pokud se nechcete zařadit mezi ty, kteří ve svém hubnoucím úsilí neuspěli, zapomeňte na všeobecné nicneříkající poučky a ušijte si hubnutí na míru podle konkrétního typu postavy:

Zoufale se snažíte zbavit se přebytečných kilogramů a stále bez úspěchu? Možná je to kvůli tomu, že při hubnutí nerespektujete svůj specifický typ postavy. Poradíme vám, jak hubnout, když vlastníte postavu typu jablko, hruška či dítě.

Véčko

Postava

Máte širší ramena a boky, štíhlé nohy, malý zadek, relativně silnější svaly a střední až silné kosti. Pokud přiberete, tuk se vám uloží v oblasti břicha a na zádech. I když přiberete, daří se to docela dlouho skrývat vhodně voleným oblečením. Při snaze zhubnout jsou výsledky vidět velmi rychle.

Co byste neměli konzumovat?

  • slané dobroty, jako jsou oříšky, chipsy, tyčinky, krekry
  • hovězí a vepřové maso
  • chléb
  • kynuté buchty

Jak cvičit?

Pro váš typ postavy je vhodné aerobní a vytrvalostní cvičení (běhání, jízda na kole, in-line bruslení) a pro zvýraznění křivek některé posilovací cviky (overbally, bosu, pilates).

Hruška

Postava

Tuk máte uložený v partiích od pasu dolů. Máte velký zadek, širší boky, pevnější stehna. Nejběžnější typ ženské postavy, často spojený i s celulitidou. Hubnutí vyžaduje specifický přístup i trpělivost. Jaké jsou výhody a nevýhody Dukanovy diety jsme psali před časem.

Co byste neměli konzumovat?

  • sladkosti
  • smetanové a máslové krémy
  • těstoviny s tučnými omáčkami
  • sladká jídla. 

Jak cvičit?

Chybou je, že si pro své spodní partie vyberete silová cvičení (spinning, step aerobik...). Naberete tak svalovou hmotu a vaše stehna se ještě zmohutní. Vsaďte spíš na jogging, běhání po rovině, plavání (ne koupání) či sporty, kde používáte více horní polovinu těla než tu spodní (volejbal, basket, tenis). Stejně tak vsaďte na vyvážení proporcí postavy pomocí posilovacích cviků trupu a horních končetin.

Jablko

Postava

Široká ramena, kulaté boky i zadek, tedy kulička. Tuk se vám na těle ukládá téměř rovnoměrně a působí celkově kulatěji a silněji, než ve skutečnosti ukazuje vaše BMI. Tento typ rychle přibírá, jeho výhodou ale je, že stejně rychle také shazuje. A to po celém těle.

Co byste neměli konzumovat?

  • alkohol
  • kávu
  • bílou mouku
  • kravské mléko 

Jak cvičit?

V těle nahromaděný tuk spálí aerobní cvičení (běh, kolo, spinning, heat...) v kombinaci s posilovacím cvičením zaměřeným na záda a břicho (trx, hardcore trénink, redcord, powerjóga...). Štíhlejšího vzezření pak dosáhnete zlepšeným držením těla (pomůže jóga, tanec..). Hlídejte si porce a kombinujte kardio s posilováním! Neuvěřitelné, co s vaším tělem cvičení udělá. Podívejte, co všechno se změní.

Dítě

Postava

Máte nevýrazný pas, menší prsa, útlé boky i ramena a malý zadek. Kritickým místem takovéto postavy je pas a břicho a při vyšší nadváze se ukládání tuku často spojuje se srdečními chorobami. Vypadáte (či budete vypadat) i ve starším věku mladistvě.

Co byste neměli konzumovat?

  • cukrovinky
  • bonbony
  • čokoládu

Jak cvičit?

Kromě aerobního cvičení je pak třeba zařadit do tréninku cviky na posílení svalů a zpevnění celého těla.

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Stezka bosou nohou: Vydejte se po krásách jižní Moravy a Rakouska

Dům a zahrada

Dělá vaše kočka problémy při podávání tablet? Vyzkoušejte trik se speciální plastelínou

Bydlení

Drobné vychytávky pro bezpečnější bydlení

Zavřít reklamu