Alkohol a hubnutí. Jak je to doopravdy?

Pozor na kalorie skryté v alkoholu
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Krása 
10. července 2019 18:39 / Shutterstock
  0   0
Alkohol a kalorie. O tom, zda alkohol způsobuje přibírání, panuje skutečně mnoho otázek. Zodpovíme vám je.

Pivko na kole nebo na vodě, drinky na pláži nebo u bazénu, festivaly, večerní setkávání s kamarádkami, když děti odjedou na tábor... těch příležitostí, kdy si dát alkohol, je v létě nepočítaně. A člověk tak snadno podlehne dojmu, že se přeci nemůže pořád jen ovládat a že i v období diet si nějakou tu radost dopřát musí. Je však skutečně nutná obava o svou váhu?

Na kalorie není čas

Ano, je to tak. Po alkoholu se tloustne. Jen pro zajímavost – jeden panák becherovky je jako jeden rohlík. Jedna velká dvanáctka jako cheeseburger. A piňa colada je skoro jako hlavní jídlo! Navíc se jedná o tzv. prázdné kalorie, které našemu tělu nedodají žádné živiny. Naopak naše tělo je maximálně zaměstnané odbouráváním alkoholu a na spalování kalorií už mu prostě čas nezbývá. A kam s ními? No do tuků.

Kocovina

I ve dnech, kdy bojujete s kocovinou, potřebuje tělo více kalorií na to, aby se zotavilo. Proto v těchto chvílích máte často chuť na skutečné kalorické bomby.  Stejně tak podle některých výzkumů etanol v mozku aktivuje některá centra, která vysílají do těla signály „mám hlad“. Během popíjení tak člověk prokazatelně víc sní než běžně. Nicméně vzdát se skleničky skutečně nemusíte úplně.

Není střik jako střik

Pokud si však budete chtít dopřát skleničku, zvolte bílé suché víno nebo ještě lépe vinný střik. A čím více ředěný, tím lépe. Pokud jste milovníky piva, pak si můžete s klidem dopřát třetinku. Pivem si navíc doplníte dávku vitaminu B. 

Nikdy ne po sportu!

A pokud chodíte pravidelně sportovat a pak si dáte rádi skleničku v domnění, že to tělo přeci spálí, jste na omylu. Právě tímto krokem si úplně zablokujete pálení tukových zásob, které dobíhá po nějaké dlouhodobější sportovní aktivitě, a navíc si tím můžete přivodit hypoglykémii, tedy stav, kdy je v krvi nebezpečně málo cukru. Jak správně jíst po sportovní aktivitě, jsme psali zde.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Jet lag: Jak se elegantně a účinně zbavit pásmové nemoci?

Dům a zahrada

Chcete mít dostatek vitaminů i v sychravém počasí? Zmrazte si zeleninu do zásoby

Bydlení

Tyto věci do vysavače určitě nepatří

Zavřít reklamu