Dieta bojovníka je jednou z variant přerušovaného půstu. V čem spočívá a jaké jsou možné přínosy

Mezi zdravotními benefity patří zlepšení trávení
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
25. dubna 2021 12:56 / Pixabay
  0   0
Říká vám něco dieta bojovníka? Je jednou z variant přerušovaného půstu. V čem tento zvláštní druh stravování spočívá? Máme podrobnější informace.

Název dieta bojovníka vychází z představy, že bojovník nemá v průběhu dne čas na jídlo, takže se mu věnuje až po boji. Velmi zjednodušeně jde o extrémní formu přerušovaného půstu, kdy jíme jen jednou denně.

Možné zdravotní přínosy

Mezi zdravotními benefity je zřetelný úbytek na váze. Dochází ke zlepšení trávení. Můžete se zbavit i žlučníkových kamenů. Tělo se postupně zbavuje zánětů a díky autofagii i různých jiných nežádoucích složek těla, které mohou způsobovat závažná onemocnění. Typickým příkladem mohou být poškozené buňky, které se mohou stát zdrojem rakovinného bujení. Jde též o účinný způsob boje proti stárnutí. Vaše mysl bude výkonnější, váš metabolismus bude trénovanější při využití zásobního tuku i zásobního glykogenu. Během dne nebudete mít pořád hlad. Zlepší se vaše hormonální rovnováha. Váš mozek bude mít větší schopnost neuroplasticity, tedy bude mít větší schopnost se přizpůsobit novým situacím, přepojit jednotlivé neurony podle potřeby.

Je to pro každého?

Odpověď na otázku, zda je dieta bojovníka vhodná pro každého je velmi jednoduchá. Není. Jsou lidé, kteří by se o něco podobného neměli snažit. A týká se to i přerušovaných půstů nebo půstů obecně. Na pozoru by se proto měli mít lidé s nízkou hmotností a lidé, kteří mají nebo v minulosti měli poruchu příjmu potravy. Určitě by se neměly postit těhotné a kojící ženy. Také sportovci v aktivním tréninku by si měli dobře promyslet, kdy jíst a kdy naopak ne. Rovněž lidé, kteří mají nemocné ledviny, játra a další orgány, by se do podobných experimentů raději neměli pouštět. V některých případech je vhodné, aby tento proces podstupovali s lékařským dohledem. To platí i u osob silně obézních nebo u některých diabetiků, kteří mohou z této formy stravování těžit, ale určitě ne na vlastní pěst.

Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že pocit hladu, který se vás možná nyní zmocňuje každou chvíli, nebude během krátké doby dodržování diety bojovníka zdaleka tak intenzivní, takže počáteční výmluvy typu „toto nedám“ jsou zbytečné. Je ale dobré neskočit hned po hlavě do této extrémní formy, ale postupovat opatrně.

Složení jídla

Dieta bojovníka je náročná na to, abyste si do onoho jediného jídla během dne namíchali opravdu všechno, co tělo nutně potřebuje. Bílkoviny, tuky, sacharidy, vlákninu, vitaminy, enzymy, stopové prvky. Je toho hodně. Určitě je dobré takovému jídlu věnovat pozornost, neodbýt se a dodržovat všechny zásady správného stravování. Pak můžete snadno dosáhnout značného zlepšení zdravotního stavu i celkové výkonnosti. Určitě se neobávejte si dopřát stravu co nejpestřejší, ale nepřejídejte se. Soustřeďte se na kvalitu. Ve vaší stravě by neměly chybět luštěniny, maso, ryby, vejce, zelenina, kousek ovoce, koření, celozrnné produkty. Přidejte česnek, klíčky, bylinky. Využijte tvaroh a uvidíte, že se vám tělo odvděčí novým pocitem síly a zdraví. Další inspiraci pro zdravé a levné stravování můžete najít třeba zde.

Bronislava Silná | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Božsky krásná místa v Itálii, kde zažijete nezapomenutelnou dovolenou

Dům a zahrada

Důvody, proč někteří psi štěkají příliš často

Bydlení

Jak vybrat dřevěnou podlahu, aby vám dělala parádu a dobře sloužila

Zavřít reklamu