Ani po dlouhém letu nemusíte mít bolavé celé tělo. Stačí dodržet pár pravidel

Dlouhá cesta letadlem může být úmorná
📷
Další 4 fotografie v galerii
 Ostatní 
22. června 2019 19:07 / Shutterstock
  1   0
Letní dovolenou si podle průzkumu dopřávají asi dvě třetiny Čechů a nejčastěji vyrážejí k moři. Více než 31 procent pak preferuje leteckou dopravu. Jenže obzvláště dlouhé lety s sebou přináší řadu potíží, například oteklé nohy, pískání v uších a mnohdy trpí i krční páteř. Poradíme, jak zvládnout dlouhý let i bez těchto obtíží.

Podle loňského průzkumu agentury STEM/MARK považuje bezmála 26 procent Čechů za ideální dovolenou pobyt u moře. Další třetina populace pak preferuje moře v kombinaci s městem či přírodou. Jenže taková místa leží mnohdy i stovky až tisíce kilometrů daleko, proto bezmála třetina obyvatel považuje za nejlepší na dovolenou letět. Navzdory obtížím, se kterými bývá takové cestování spojováno.

Statické sezení i několik hodin ve stísněném letadlovém prostoru je podle odborníků náročné především pro dolní končetiny, které bolestivě tuhnou a otékají. Dále jsou obvyklé bolesti krční páteře nebo hlavy kvůli nevyhovující poloze hlavy ve spánku. Při dlouhém sezení se může navíc ozvat také bolest v kostrči.

Jednoduchá pomoc

Svalové problémy z cestování letadlem pomáhá eliminovat řada jednoduchých pomůcek, dostupných i v obchodech na větších letištích. Do letadla je tak dobré si s sebou vzít krční polštář pro podporu hlavy při spánku a odpočinku. S ním lze předejít přetížení či zablokování krční páteře, bolestem hlavy a dalším potížím. Pokud někoho trápí bolesti kostrče, existují i nafukovací polštářky pro sezení. V případě, že člověk trpí na otékání dolních končetin, měl by před nástupem na palubu zvážit kompresní podkolenky. 

Stará dobrá žvýkačka

Při vzletu a přistávání trápí mnoho lidí vinou vyrovnávání tlaku v kabině nepříjemné, někdy až velmi bolestivé zalehnutí uší. Tyto stavy zmírní žvýkačka. I když je tento trik všeobecně známý, může se stát, že na žvýkačku zapomenete. V takovém případě vám pomůže takzvaný potápěč. Jde o snadný cvik, kdy si člověk zacpe nos a přes něj se pak snaží vydechnout.

Cviky, které pomohou

Pokud je to jen trochu možné, člověk by se měl alespoň jednou za hodinu postavit a projít v uličce. Důležitý je také dostatečný pitný režim. V případě oteklých nohou nebo bolesti krční páteře jsou vhodné následující cviky, které se provádějí vsedě a nevyžadují mnoho prostoru.

Cévní gymnastika na otoky nohou

Vsedě opřete chodidla o zem a střídavě je stavte na paty a co nejvýše na špičky. Udržujte svižné tempo. Můžete střídat polohy – jedna noha na špičce, druhá na patě a naopak.

Protahování a napřímení krční páteře

Vsedě napřimte páteř, ramena jsou stažená dolů, bedra mírně dopředu, dlaně položené na stehnech. S dlouhým výdechem pusou rukama zatlačte do stehen a „odtlačte“ se za hlavou vytaženou co nejvýše, napřimte páteř, hlavu vytáhněte co nejvýše a bradu zasuňte mírně zpět k páteři, ramena jsou stále dole. S dalším výdechem hrudník „sjíždí“ dolů k pánvi. O tom, jak si na dovolené odpočinout a nabrat hodně sil, jsme psali zde.

Marie Popelková | inStory.cz
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Komplikace pro turisty mířící do Řecka. V zemi dochází k prudkému zhoršení covidové situace

Dům a zahrada

Pokud se chcete se zbavit nadobro komárů na své zahradě, pořiďte si vážku. Stačí jen vysázet ty...

Bydlení

Postavte si na zahradě venkovní pec na pizzu. Není to nijak složité a všem udělá velkou radost

Zavřít reklamu