Potraviny, které dokáží posílit duševní zdraví a jsou snadno dostupné

 Ostatní 
30. května 2022 11:18 / Mirka Malá
  0
📷
2 fotografie v galerii
Běžná zelenina a ovoce dokáží vylepšit náladu Depositphotos
Není to nic nového. O tom, že existují potraviny, které mají kladný vliv na duševní zdraví, se ví už dlouho. V posledních letech je ale správná duševní pohoda stále větším problémem, a tak se téma tzv. "duševních" potravin znovu vrací.

Jsou to především bílkoviny, které jsou spojovány s podporou duševního zdraví. Například taková vajíčka. Ale to není zdaleka všechno. Do popředí se dostávají také potraviny rostlinného původu. Říká se jim fytonutrienty. "Zahrnují sloučeniny, jako jsou karotenoidy, polyfenoly, resveratrol a isothiokyanáty, které lze nalézt v ovoci, zelenině, luštěninách, obilovinách a čaji," vysvětluje výživový specialista James Vickers.

Co všechno tyto potraviny umí

Kromě toho, že dokáží působit protizánětlivě a mají antioxidační účinky, jsou především výhodné pro mozek. Mají totiž jisté účinky na kognitivní funkce.

Řada studií, které se uskutečnily v minulých letech prokázala, že tyto potraviny nejen zlepšují pamět a samotné kognitivní funkce, ale jsou rovněž spojovány s pocity štěstí a spokojenosti. A aby bylo jasno, bavíme se o ovoci a zelenině.

Jíst více ovoce a zeleniny je tedy nejen zdravé pro tělo, ale i pro mozek a důležité pro duševní zdraví. Navíc je to metoda, která není nijak komplikovaná. Jde vlastně jen o to, abychom jedli dostatečně různorodé druhy ovoce a zeleniny. To kvůli všem těm důležitým látkám, které obsahují. Potřeba je nejen fytonutrientů, ale i vlákniny a vitamínů.

Čím barevnější bude vaše tabule s ovocem a zeleninou, tím lépe. Každý druh má svoje vlastní výhody. Ale pro duševní zdraví jsou na prvních místech hrozny a také borůvky a následně prakticky veškerá zelená zelenina.

A závěrem jedna důležitá věc. Pokud chcete pomocí ovoce a zeleniny vylepšit svoje duševní zdraví, rozhodně se nemusíte bát, že budete muset denně konzumovat nějaké ohromné množství salátů a zajídat je borůvkami. Prostě jen stačí, kdy natrvalo zvýšíte poměr ovoce a zeleniny ve vašem běžném jídelníčku. To je ostatně záležitost, o které se mluví jako o zdravém stravovování. Ovoce a zelenina by měly tvořit polovinu pomyslného talíře.

Autorský článek, další zdroj: The Stylist

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Petra Černocká promluvila o plastikách a přiznala, čím by se živila, kdyby nemohla zpívat

Styl

Sedm let po světě. Tenhle mladík obešel svět pěšky, jen se svou fenkou

Tech

Není to tank, ale funguje jako tank. Američané mají nové lehké tankové vozidlo

Zavřít reklamu