Jak zvládnout úzkost pocházející ze strachu z koronaviru

Lidé mají strach o sebe a své blízké
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
18. března 2020 15:04 / Depositphotos
  1   0
Koronavirus uvrhl celý svět do nejistoty. Kromě toho, že mají lidé strach ze samotné nákazy, zneklidňuje je i karanténa a další opatření spojená s koronavirem. Někomu to může způsobat až úzkostné stavy. Nejde o nic nepochopitelného, protože koronavirus se najednou stal součástí života nás všech.

Málokdo dnes mluví o něčem jiném než o koronaviru. Není jednoduché v tuhle chvíli řešit i něco jiného. Pokud patříte mezi ty, kteří úzkostlivě sledují stoupající počet nakažených, patrně jste v neustálém stresu. Možná momentálně setrváváte v karanténě, máte příznaky koronaviru, ale nevíte ještě, zda váš organismus skutečně napadl. V takových chvílích je zcela přirozené, že váš strach eskaluje až do úzkosti. Rozhodně v tom nejste sami.

Omezte sledování medií

Na internetu denně vyskakují nové zprávy o koronaviru, což člověka může vážně vystrašit. Momentálně je nepochybně důležité zůstat v obraze. Stačí se však podívat dvakrát denně na internet a následně to přestat řešit. Nepotřebujete vědět, kdo další se nakazil, pokud se to netýká bezprostředně lidí ve vašem okolí.

Informace o tom, že neustále chybí ochranné pomůcky a další negativní zprávy ve vás vyvolají úzkost. Raději místo toho dělejte jiné činnosti. Sedět téměř celý den u internetu vám v tuto chvíli vážně neprospěje. K tomu byste mohli omezit i sociální sítě, které informacemi o koronaviru rozhodně nešetří.

Zůstaňte v kontaktu s blízkými

Nyní je sice potřeba osobní kontakt se všemi lidmi omezit, ale můžete si s nimi často volat přes skype, messenger či další komunikační platformy. Úplná izolace má totiž negativní dopad na lidskou psychiku. Když své blízké uvidíte alespoň na webkameře, může se vám ulevit.

Praktikujte dechová cvičení

Když pociťujete velký stres, který přechází až v úzkost, snažte se uklidnit s pomocí dechových cvičení. Pohodlně se usaďte na křeslo či si rovnou lehněte na pohovku a soustřeďte se na svůj dech. Nadechněte se na čtyři doby, zadržte dech na dvě doby a vydechněte na šest dob. Dýchací cvičení opakujte několikrát za sebou, dokud nebudete pociťovat alespoň malou úlevu.

Rozptylte se

Nejhorší, co můžete dělat, je, že budete neustále sledovat média a stresovat se rozšiřujícím virem. Dělejte činnosti, které vás rozptýlí. Přečtěte si knihu, zahrajte si nějakou hru, zacvičte si nebo si něco namalujte. O tom, co dalšího můžete dělat v průběhu karantény, jsme psali zde.

Eva Vogelová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Poznejte mimořádně krásné pobřeží a opravdový klenot Itálie

Dům a zahrada

Jak provonět domov a navodit si tak pohodovou atmosféru

Bydlení

Udělejte si z bazénu na zahradě moře. Slaná voda na rozdíl od chlorované prospívá pokožce

Zavřít reklamu