Chůze je zdravá a lze při ní hubnout. Podle odborníků je prospěšná jako běh nebo dokonce sprint

Chůze je zdravá a lze při ní hubnout
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
04. září 2020 13:26 / Pixabay
  7   1
Ukázalo se, že rychlost není potřeba. Dlouhá procházka je totiž stejně prospěšná jako běh nebo dokonce sprint. A proti běhu má dokonce i mnoho výhod.

Věda pohyb podporuje a chůzi zvlášť. Takový delší pochod nejen zlepšuje kardiovaskulární zdatnost, svalový tonus, rovnováhu a regulaci hladiny cukru v krvi, ale také pomáhá chránit dlouhodobé kognitivní funkce, snižuje depresi a pomáhá nám myslet kreativněji.

Choďte dvakrát denně

Chůze v přírodě je efektivní způsob, jak uvolnit svalové uzly i psychické vypětí. Chůze s rameny dozadu a hlavou přes ramena pomáhá dýchání a správnému držení těla. Může také zlepšit trávení, protože předklon při dlouhém sezení u stolu zvyšuje tlak na břicho, které tlačí žaludeční kyseliny nahoru, což může vést k pálení žáhy.

Odborníci proto tvrdí, že dvěma výlety v délce 20 až 30 minut se vyrovnáte hodinovému běhu. Samozřejmě nejde ale o to, že si pěšky dojdete do obchodního domu nebo supermarketu.

Co na chůzi říkají čísla

Po celá léta jsme slýchávali, že 10 000 kroků je ideální číslo, které je třeba každý den splnit. Nová studie ale ukázala, že to není nutné. Stačí i méně, ale kvalitně. Vědci pod vedením epidemiologa Charlese Matthewse zjistili, že u lidí, kteří denně dají dohromady jen 4 000 kroků, klesá výrazně riziko předčasné smrti ze všech možných příčin. U lidí, kteří denně ujdou 8 000 kroků, se riziko předčasného úmrtí vylepšilo o dalších 50 procent oproti těm, kteří denně nachodí 4 000 kroků. A u těch, kdo dají denně až 12 000 kroků se tento ukazatel zvýšil až na 65 procent.

Jak správně chodit

Chůze vám rozhodně tolik nepoškodí vaše kolena jako například běh. Ale pokud chcete při chůzi spálit nějaké kalorie, nesmíte se loudat.

Ideálně choďte v intervalech. Jednu část procházky absolvujte rychlým tempem, abyste se hodně zadýchali, další část zase mírným tempem. To zlepší vaši kardiovaskulární kapacitu a vzdálenost, kterou jste schopni takto ujít, se bude rychle navyšovat.

Pokud chcete brát chůzi opravdu vážně, nevyhýbejte se kopcovitým terénům a ani zátěži. Pokud si například dáte na záda do batohu nějaké to kilo navíc, budete se při chůzi pěkně potit, více spalovat a lépe formovat svaly. A to vše, aniž byste významně zatěžovali klouby. Dále čtěte: Reverzní dieta. Metoda, která po zhubnutí zabrání opětovnému přibírání na váze.

Mirka Malá | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Opravdový poklad mezi ostrovy. Na návštěvu bez povolení ale zapomeňte

Dům a zahrada

Vypěstujte si vlastní zelený čaj. Není to těžké a získáte tím krásnou pokojovou rostlinu

Bydlení

Dřevo je stále v módě, obložte jím svůj dům. Bude hned vypadat lépe

Zavřít reklamu