Co jíst o Velikonocích, abyste nepřibrali ani deko

 Ostatní 
30. března 2018 08:44 / Bronislava Silná
  1   1
📷
4 fotografie v galerii
Vajíčka jsou zdravou potravinou Shutterstock
Každá sváteční příležitost je pochopitelně možností, jak nabrat nějaké to kilo navíc. Máme pro vás ale několik zajímavých tipů, jak využít velikonočních svátků na maximum a přitom nepřibrat ani deko.

Ať už je člověk v roli koledníka nebo v roli toho, kdo připravuje pohoštění pro druhé, či prostě jen jede k přátelům na návštěvu, vždy hrozí, že bude něco dobrého k snědku a tedy že následky na naší váze budou nepříjemně patrné. Poradíme vám několik nápadů, které využijí toho, co je o Velikonocích běžně k mání, ale současně prospějí vašemu zdraví i vaší postavě.

Vejce

Vejce jsou základním kamenem pomlázky. Jsou odměnou za opatrné vyšlehání a přání zdraví. Na rozdíl od těch čokoládových jsou opravdová slepičí vejce velmi zdravou potravinou. Před časem byla sice nařčena z toho, že zvyšují hladinu cholesterolu, ale to se ukázalo jako naprostý nesmysl. U zdravého člověka se nic takového dít nemůže.

Navíc vejce obsahují zásobárnu látek, které mají umožnit vyvíjejícímu se plodu kuřete, aby mělo k dispozici dostatek živin. Některé studie dokonce přinášejí informace, že konzumace vajec má na naše tělo v podstatě ochranný efekt. Spíš se nám vyhne rakovina a další nemoci.

Jehněčí

Pokud nejste odpůrci masa, pak konzumací tradičního velikonočního pokrmu z jehněčího masa chybu rozhodně neuděláte. Na našem trhu sice není docela běžné, ale s největší pravděpodobností narazíte na jehněčí od farmáře, který chová ovce. Maso bude tedy „domácí“ a bude mít mnohem více živin než maso z velkochovů. Maso stejně jako vejce vám přinesou spoustu potřebných látek, bílkovin, a přitom nezpůsobí přírůstky na váze.

Něco sladkého?

Základním problémem o velikonočních svátcích je sladké. Všechna velikonoční vajíčka a další tyčinky či jiné potraviny, které jsou bohaté na cukry a nemají vlastně žádné jiné nutričně podstatné látky, jsou pastí, do které, když se necháte vlákat, máte problém. Přitom existuje celá řada možností, jak si dopřát něco zdravého a svátečně dobrého.

O výborné banánové zmrzlině jsme už před časem psali. Proto by bylo dobré nabídnout k úvaze například raw dortík bez cukru. Vyrobíte ho jednoduše. Suroviny na něj sice nejsou úplně nejlevnější, ale o svátcích se šetřit nemusí. Korpus je vyroben z rozemletých oříšků a rozemletého sušeného ovoce. Nejlevněji vychází rozinky. S datlemi je to už horší, ale lépe drží tvar.

Náplň se dá vyrobit různá. Třeba z banánů, chia semínek, datlí, kokosového mléka a kokosových lupínků. A ovocná vrstva vznikne třeba z borůvek, namočených kešu ořechů a trochy citronu. A samozřejmě – všechno se mixuje do hladka. Není to pečené, není v tom ani gram mouky, není zde žádný přidaný cukr, jestliže si vyberete datle, které nejsou doslazované. Vyzkoušejte a uvidíte, že jde o skvělou možnost, jak zdravě mlsat.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Petr Jákl exkluzivně promluvil o soukromí a přidal recept na dlouhé manželství

Styl

Jaké šperky jsou nejvhodnější, když máte citlivou pokožku

Dům a zahrada

Jak si ochočit morče a naučit ho slyšet na jméno

Zavřít reklamu