Trápí vás špatná paměť? Zkuste jednoduché cviky

Důležité je mozek stále procvičovat
📷
Další 2 fotografie v galerii
 Zdraví 
25. května 2018 10:30 / Shutterstock
  18   0
Téměř 60 procent lidí myslí, že například Alzheimerova choroba je jen přirozenou součástí stárnutí a že jí neumíme předejít. Naštěstí to není pravda. Alzheimerova choroba je prostě choroba a ne nezbytná součást stárnutí.

Náš mozek je životně důležitý orgán stejně jako naše srdce. Nesmíme opomenout, že v případě mozku se umíme postarat o průběh jeho stárnutí či dokonce zlepšení jeho chodu. Poradíme vám pár jednoduchých cviků. Přečtěte si, co s vaším tělem nadělá pár kroků denně.

Náš mozek, naše vjemy a naše paměť si proto zaslouží pravidelné cviky, které zajistí, že nás nezradí v té nejméně vhodné chvíli. Začněte se starat i o to, co se ukrývá ve vaší hlavě, nejen o to, co je na jejím povrchu. Nikdy není pozdě začít přemýšlet o lepším zdraví mozku a naučit se jednoduché cviky na zlepšení paměti.

Pohyb a zase pohyb

Fyzická aktivita snižuje v našem těle množství látky zvané amyloid, o níž se předpokládá, že negativně ovlivňuje náš mozek. Aktivní lidé mají o 35 procent nižší riziko mentálního úpadku, než ti, kteří se pravidelnému pohybu vyhýbají.

Studie, publikovaná v americkém časopise zjistila, že čím více se hýbeme, tím lépe nám mozek bude fungovat. Souhlasíte, že na tom něco je? Neuvěřitelné, co s vaším tělem nadělá pár kroků denně. Podívejte, co všechno se změní.

Procvičování mozku

I samotné myšlení nám může pomoci udržet si zdatnost našeho mozku. A nejsou k tomu potřeba žádné hry či sudoku. Někdy nám stačí zamyslet se nad filmem, případně vést kvalitní konverzaci s partnerem či přáteli. Vymýšlet různé úvahy, plány či nápady. To vše podporuje zdravější mysl. 

Regenerace a spánek

Nezapomeňte na to, jak důležitý je spánek. Právě čas, kdy spíme, je jako stvořený k regeneraci našeho těla. Méně spánku tedy neznamená jen únavu, ale i to, že v podstatě škodíme sami sobě a našemu tělu. Stanovte si proto ideální čas spánku a jeho délku. Vaše tělo vám bude opravdu vděčné. 

Nezapomeňte, že byste měli spát v tmavé místnosti, s příjemnou teplotou a nejlépe bez modrého světla vyzařovaného televizorem, telefony či tablety. Pokud si osvojíte pravidelnou a zdravou rutinu, budete se cítit lépe, zdravější a váš mozek bude mnohem funkčnější.

Držte se svého harmonogramu. Dokonce i zdánlivě malá změna jako vstávání v jinou hodinu o víkendech, může vyhodit vaše tělo z rovnováhy. Udržujte konzistentní čas spánku i probouzení.

📷
2
fotografie
Gabriela Opltová | inStory.cz
Kam dál?
Jezte melounové pecky. Prozradíme, k čemu jsou dobré
Chodíte po sexu na malou? Ne? Tak raději ihned začněte!
Jak si zlepšit zrak bez operace
Komentáře
Reklama
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Kam vyrazit za poznáváním přírodních a historických krás u našich východních sousedů?

Zprávy

TV Barrandov porušila zákon, tvrdí vysílací rada

Bydlení

Chcete mít krásné a přitom ekologické nádobí? Vsaďte na palmové listy!

خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn خرید vpn خرید فیلتر شکن خرید vpn