Stihnout práci v pracovní době je někdy nadlidský úkol. Co vám pomůže to zvládnout?

 Ostatní 
15. února 2019 06:31 / Marie Popelková
  1
📷
5 fotografií v galerii
Mnoho lidí musí v práci zůstávat přesčas Depositphotos
Zdá se to být normální, stihnout práci v pracovní době. Jenže opak je pravdou a lidí, kteří musejí permanentně zůstávat v práci přesčas, aby stihli dodělat vše, co mají, je čím dál tím více. A to se přitom neustále mluví o tom, jak je důležité se snažit o vyváženost pracovního a soukromého života.

Stihnout práci v pracovní době zkrátka začíná být pro mnohé problém. Podle odborníků je ale třeba tuto situaci řešit. Doporučují zkusit najít způsob, jak si lépe zorganizovat pracovní režim. Velkým žroutem času jsou totiž zdánlivé maličkosti, kterým by vás za normálních okolností nenapadlo věnovat pozornost.

Nejtěžší úkoly řešte jako první

Udělejte si jasnou představu o plánovaných pracovních úkolech, které je třeba vykonat během pracovního týdne. Poté si stanovte priority na denní bázi a navrhněte odpovídající časový harmonogram na jejich splnění. Těžké nebo nepříjemné pracovní úkoly neodkládejte na později, stejně jim neutečete. Lepší bude, když se jim budete věnovat hned ráno, kdy máte mysl odpočatou a svěží. Buďte realisté. Málokdo je schopen odpoledne soustředěně pracovat déle než tři nebo čtyři hodiny v kuse. Budete pomalí a v práci zůstanete zase přesčas.

Pozor na mobily

Mobilní technologie nám umožnily být v kontaktu neustále. Pokud ale potřebujete něco koncepčního udělat, každé vyrušení vás vytrhne ze soustředění a dalších cca 10 minut pak podle průzkumů trvá, než se znovu zaberete do práce. Proto se naučte občas nebýt „na příjmu“.

Svět se nezboří, když nebudete okamžitě reagovat na každou zprávu. Přijde-li vám za den například 30 emailů a odpověď na každý z nich vám zabere více než 5 minut, strávíte jen dopisováním přes dvě a půl hodiny svého pracovního času. A ten vám bude samozřejmě chybět někde jinde. Příchozí poštu proto zběžně prohlédněte a odpovídejte dle priorit. Maily, které lze vyřídit do dvou minut, řešte okamžitě, zbytek si rozplánujte, zní rada odborníků.

Videokonference šetří čas

Videokonference se staly prostředkem pro běžnou každodenní komunikaci a domluvu lidí, kteří pracují na různých a geograficky často vzdálených lokacích. Mají mnoho pozitiv. Šetří cestovní náklady i čas zaměstnanců, zajímavým dopadem je i zvýšení efektivity schůzek. Podle jedné studie se náklady vyjádřené v počtu pracovních hodin jednotlivých zaměstnanců snižují až o dvě třetiny ve chvíli, kdy se meeting uskuteční přes videokonferenční techniku. Využívání videokonferencí totiž mimo jiné vede k posunu od dlouhých obecných porad ke kratším schůzkám zaměřeným na určité téma.

Pozor na prokrastinaci

Jestliže strávíte v pracovní době půl hodiny denně na sociálních sítích, nebo používáte služby typu Viber či Messenger, za měsíc promarníte klábosením s přáteli 10 hodin. A to je více než jeden standardní pracovní den, který si budete muset nahradit přesčasovými hodinami. Na druhou stranu, pokud máte klíčové úkoly splněné a cítíte se unaveni, může jít o skvělý způsob relaxace. Mějte se ale opravdu na pozoru, jde o výrazného časožrouta. O tom, jak v dnešní době obstát na trhu práce, jsme psali zde.

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Hvězdy se podělily se svými fanoušky o „nezapomenutelný piknik“

Styl

Skvělý asijský trik, díky kterému už nikdy rýži nerozvaříte

Dům a zahrada

Jak se důkladně zbavit zápachu močoviny v kočičím záchodě? Výborně zabírají ocet a soda