Odhalte tajemství nejzdravějších olejů v kuchyni

 Zdraví 
04. dubna 2019 09:30 / Monika Thomsonová
  0
📷
6 fotografií v galerii
Olivový olej patří mezi nejzdravější oleje vůbec Shutterstock
Oleje jsou jednou ze základních potravin, bez kterých se žádná kuchyně neobejde. Který olej je ale nejlepší? Nabídka v obchodech je skutečně široká. V regálech najdete i druhy, o kterých jste dříve ani neslyšeli.

Lámete si hlavu s tím, který olej je nejzdravější? Ponořte se s námi do tajů olejů. Za zdravějšími alternativami totiž nemusíte chodit do drahých obchodů, stačí si správně vybrat v běžném obchodě.

Extra panenský kokosový olej

Tento olej je už dnes mnohem dostupnější i v běžných obchodech. Kokosový olej má všestranné využití. Můžete si jím natírat tělo, vařit s ním a dokonce i smažit. Má totiž vysokou tepelnou odolnost. Kokosový olej obsahuje množství nasycených tuků, ale je velmi lehce stravitelný, a proto je výborný hlavně pro sportovce a aktivní lidi.

Jaké jsou účinky kokosového oleje?

  • Kokosový olej se výborně hodí na hubnutí. Tuky z extra panenského kokosového oleje se neukládají jako tuková tkáň, protože se zpracovávají v játrech. 
  • Kokosový olej má silné antioxidační účinky.
  • Dokáže mírnit příznaky ekzémů včetně lupénky, pomáhá při léčbě cukrovky II. typu.
  • Pomáhá při problémech se štítnou žlázou. 

Extra panenský olivový olej

Olivový olej patří mezi nejzdravější oleje vůbec. Mnoho restaurací a také domácností používá olivový olej na vaření a také smažení. Extra panenský olivový olej obsahuje mononenasycené mastné kyseliny a je ideální do studených pokrmů, stejně jako avokádový. Na smažení jsou speciální olivové oleje.

Jak je prospěšný našemu zdraví?

  • Olivový olej nás chrání před srdečně-cévními chorobami.
  • Při pravidelné konzumací dokáže snižovat cholesterol v krvi.
  • Je vhodný pro pacienty s cukrovkou.
  • Podporuje funkce mozku.
  • Díky vitamínu E zlepšuje stav pleti a celé pokožky.

I ten nejkvalitnější olivový olej ovšem znehodnotíte, když ho doma nebudete správně skladovat. Více jsme psali v jiném článku.

Avokádový olej

Avokádový olej obsahuje podobně jako olivový olej, mononenasycené mastné kyseliny, ale také nasycené a polynenasycené tuky. Ideální je do studené kuchyně, do salátů nebo například na chléb se sýrem, podobně jako olivový olej. Pomáhá lidem se srdečně-cévními chorobami. Výborný je pro lidi se zhoršujícím se zrakem a pomáhá také léčit nezdravou pokožku, především lupénku.

Kde nám avokádový olej pomáhá?

  • Působí jako prevence rakoviny.
  • Pomáhá při řešení problémů s prostatou.
  • Pravidelná konzumace pomáhá v boji s cukrovkou.
  • Další oblastí využití jsou různé kožní nemoci.
  • Avokádový olej ocení lidé s lupénkou a ekzémy.

Vepřové a husí sádlo

Ano, čtete správně. Rostlinné tuky jsou velmi zdravé, ale stejně zdravé jsou i ty živočišné. Pozor však na to, jaké. Naše babičky vařily a smažily jedině na živočišných tucích, avšak všechny pocházely z domácí výroby, ze zvířat, která byla chována na dvoře, pásla se na loukách a byla krmena výlučně přírodními krmivy. Proto byly tenkrát tyto tuky bohaté na mononenasycené a nasycené tuky. Při dnešním průmyslovém pěstování jatečních zvířat a následném "vylepšování" bouraného masa už tyto tuky bohužel zdaleka nedosahují bývalých kvalit. A tak bychom je v kuchyni měli používat méně často než naši prarodiče. 

Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Mladá manželka Beckhama pláče na Instagramu. Od té doby, co vyšlo najevo, že se nesnáší se svou tchýní...

Styl

Tuk na pažích má různé příčiny: Axilární prsní tkáň, hormonální změny a další důvody, proč se...

Tech

Rusko chce mít nový jaderný bombardér už za dva roky. Nejspíš ale nebude mít vůbec žádný