Odhalte tajemství nejzdravějších olejů v kuchyni

Olivový olej patří mezi nejzdravější oleje vůbec
📷
Dalších 5 fotografií v galerii
 Zdraví 
04. dubna 2019 09:30 / Shutterstock
  1   0
Oleje jsou jednou ze základních potravin, bez kterých se žádná kuchyně neobejde. Který olej je ale nejlepší? Nabídka v obchodech je skutečně široká. V regálech najdete i druhy, o kterých jste dříve ani neslyšeli.

Lámete si hlavu s tím, který olej je nejzdravější? Ponořte se s námi do tajů olejů. Za zdravějšími alternativami totiž nemusíte chodit do drahých obchodů, stačí si správně vybrat v běžném obchodě.

Extra panenský kokosový olej

Tento olej je už dnes mnohem dostupnější i v běžných obchodech. Kokosový olej má všestranné využití. Můžete si jím natírat tělo, vařit s ním a dokonce i smažit. Má totiž vysokou tepelnou odolnost. Kokosový olej obsahuje množství nasycených tuků, ale je velmi lehce stravitelný, a proto je výborný hlavně pro sportovce a aktivní lidi.

Jaké jsou účinky kokosového oleje?

  • Kokosový olej se výborně hodí na hubnutí. Tuky z extra panenského kokosového oleje se neukládají jako tuková tkáň, protože se zpracovávají v játrech. 
  • Kokosový olej má silné antioxidační účinky.
  • Dokáže mírnit příznaky ekzémů včetně lupénky, pomáhá při léčbě cukrovky II. typu.
  • Pomáhá při problémech se štítnou žlázou. 

Extra panenský olivový olej

Olivový olej patří mezi nejzdravější oleje vůbec. Mnoho restaurací a také domácností používá olivový olej na vaření a také smažení. Extra panenský olivový olej obsahuje mononenasycené mastné kyseliny a je ideální do studených pokrmů, stejně jako avokádový. Na smažení jsou speciální olivové oleje.

Jak je prospěšný našemu zdraví?

  • Olivový olej nás chrání před srdečně-cévními chorobami.
  • Při pravidelné konzumací dokáže snižovat cholesterol v krvi.
  • Je vhodný pro pacienty s cukrovkou.
  • Podporuje funkce mozku.
  • Díky vitamínu E zlepšuje stav pleti a celé pokožky.

I ten nejkvalitnější olivový olej ovšem znehodnotíte, když ho doma nebudete správně skladovat. Více jsme psali v jiném článku.

Avokádový olej

Avokádový olej obsahuje podobně jako olivový olej, mononenasycené mastné kyseliny, ale také nasycené a polynenasycené tuky. Ideální je do studené kuchyně, do salátů nebo například na chléb se sýrem, podobně jako olivový olej. Pomáhá lidem se srdečně-cévními chorobami. Výborný je pro lidi se zhoršujícím se zrakem a pomáhá také léčit nezdravou pokožku, především lupénku.

Kde nám avokádový olej pomáhá?

  • Působí jako prevence rakoviny.
  • Pomáhá při řešení problémů s prostatou.
  • Pravidelná konzumace pomáhá v boji s cukrovkou.
  • Další oblastí využití jsou různé kožní nemoci.
  • Avokádový olej ocení lidé s lupénkou a ekzémy.

Vepřové a husí sádlo

Ano, čtete správně. Rostlinné tuky jsou velmi zdravé, ale stejně zdravé jsou i ty živočišné. Pozor však na to, jaké. Naše babičky vařily a smažily jedině na živočišných tucích, avšak všechny pocházely z domácí výroby, ze zvířat, která byla chována na dvoře, pásla se na loukách a byla krmena výlučně přírodními krmivy. Proto byly tenkrát tyto tuky bohaté na mononenasycené a nasycené tuky. Při dnešním průmyslovém pěstování jatečních zvířat a následném "vylepšování" bouraného masa už tyto tuky bohužel zdaleka nedosahují bývalých kvalit. A tak bychom je v kuchyni měli používat méně často než naši prarodiče. 

Monika Thomsonová | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Skvělý tip na podvečerní výlet: Vypravte se do sovího ráje na Šumavě

Dům a zahrada

Pozor na chyby, kvůli kterým si rychle ničíte ručníky: Neděláte je také?

Bydlení

Dřevěná podlaha vypadá skvěle. Její údržba má ale svá jasně daná pravidla

Zavřít reklamu