Potraviny, které byste rozhodně neměli konzumovat hned po ránu

Mnozí snídají potraviny, které tělu zrovna neprospívají
📷
Další 3 fotografie v galerii
 Zdraví 
02. března 2020 07:08 / Depositphotos
  0   0
Snídaně je základ pro nastartování do nového dne. Ovšem ne všechny potraviny jsou vhodné jako první jídlo. Co vám může způsobit problémy? Budete překvapeni.

Rána mívá řada z nás stejná. Rychle se umýt, obléct se, ženy ještě musejí zvládnout kosmetický rituál, do toho chystat dětem svačinu a pak honem do práce. Na nějakou snídani málokdy bývá čas. Pokud je, většinou sníme něco rychlého, co máme doma nebo v práci po ruce často. A paradoxně to jsou jídla, která si k snídani dává celá řada lidí v domnění, že jde skutečně o zdraví prospěšnou potravinu. Ovšem, je to skutečně správná cesta, jak snídat? Existuje skupina potravin, která není úplně vhodná pro konzumaci na lačný žaludek a po ránu vám moc dobře neudělá.

Citrusy a ovocné šťávy

Říká se, že voda s citronem vypitá nalačno, dokáže skvěle nastartovat metabolismus a hlavně doplní tělo o důležitý vitamin C. To je sice pravda, ale pokud vám kručí v břiše, měli byste se naopak vyhnout právě citrusovým plodům. Jejich kyselost může podráždit prázdný žaludek, způsobit alergie a dokonce zánět žaludku. Mnohem vhodnější a zdravější variantou je zelený čaj. Pokud si den bez vody s citronem přesto neumíte představit, volte rozhodně vodu vlažnou nebo lehce teplou. Studená totiž dokáže vašemu organismu způsobit doslova šok.

Banány nadýmají

Milujete ráno k snídani banán, ale během dne vám není dobře? Důvod je prostý. Banán totiž může působit jako spouštěč nežádoucího nadýmání. Je to způsobeno tím, že je pro naše tělo pomalu stravitelný, navíc obsahuje hodně vlákniny, která může dráždit. Toto ovoce je navíc bohaté na hořčík, jehož přemíra v krvi nemusí být příznivá pro vaše srdce.

Jogurt až po jídle

Jogurt asi nechybí v žádné lednici a na žádném stole během snídaně. Bohužel ani tato volba není zrovna tou ideální pro vaše zdraví. Raději si jej dopřávejte minimálně dvě hodiny po jídle. Bakterie obsažené v těchto výrobcích se lépe snášejí v kombinaci s plnějším žaludkem. Zkuste den začít třeba s vločkami. Recept na chutnou a zdravou snídani jsme psali zde.

Syrová zelenina

Možná, že je vaší oblíbenou snídaní zeleninová mísa. Je pravda, že všechny druhy syrové zeleniny obsahují potřebnou vlákninu, ale ta vám naopak může uškodit, pokud ji budete konzumovat jako první jídlo dne. Nejdráždivější zeleninou jsou zejména rajčata, která stimulují tvorbu žaludečních kyselin a mohou podporovat pálení žáhy.

Káva nalačno

Spousta z nás si neumí představit začátek dne bez šálku kávy. Jenže káva na prázdný žaludek jej dokáže pořádně rozdráždit. Postupem času si tak zaděláte na pořádnou  gastritidu. A nejenom to. Ukázalo se také, že pití kávy na lačný žaludek má také negativní dopad na játra. Takže s kávou opatrně.

Cukrovinky k cukrovce

I když řada odborníků na hubnutí vám bude tvrdit, že sladkost si dovolit můžete pouze dopoledne, i zde byste se měli mít na pozoru. Naše slinivka není schopna ráno produkovat dostatečné množství inzulínu, takže pravidelným pojídáním sladkostí na prázdný žaludek může vést i k cukrovce.

Šárka Sokolská | inStory.cz
Komentáře
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Cestování

Dívejte se pořádně pod nohy. Uvidíte ta nejkrásnější schodiště na světě

Dům a zahrada

Rozmarýn nemusí zimu venku přežít. Přeneste ho domů nebo ho pořádně zazimujte

Bydlení

Gel, prášek nebo kapsle. Rozdíl v praní je znatelný

Zavřít reklamu